Es calcula la disminució de les subvencions de la Generalitat en un 55%, més de la meitat de les ajudes que fins ara s’atorgaven. “Això provocarà l’acomiadament del 70% dels professorat d’estos centres i el tancament del 25% de les escoles de música”.

El BLOC-Verds considera que el govern autonòmic no pot abandonar de manera tan evident el patrimoni cultural, “expressat tant en termes quantitatius com qualitatius, acumulat per les nostres societats musicals aplicant-los retallades en les ajudes que tradicionalment havien rebut i que han sigut tan necessàries per al manteniment dels seus estàndards de qualitat.”

FACUND PUIG: “S’hauria d’evitar que una cosa d’estes característiques poguera passar a Gandia. En este context, doncs, seria interessant que el govern de la ciutat, que acaba de firmar el conveni anual d’ajuda a les associacions musicals, per tal de compensar les retallades del govern autonòmic, fera el mateix amb estes associacions que ha fet amb les associacions esportives, incrementar el 20% de les ajudes per a l’exercici 2010 i el 100% per al 2011. D’eixa manera, les societats musicals i les escoles de música podrien compensar, en part, la disminució de les ajudes autonòmiques.”