L’acte de presentació de la candidatura del BLOC-Iniciativa-Verds de Gandia reuneix divendres més de 600 persones.

Els econacionalistes es reivindiquen com l’única alternativa real i creïble front a les polítiques neoliberals del PP-PSOE “que assegure un canvi tranquil, però il·lusionant, pensant en les persones i les seues necessitats vertaderes”.
Josep Miquel Moya anuncia que la seua prioritat absoluta “sobre la que giraran les nostres propostes serà la creació de llocs de treball per a totes i tots i no per a uns pocs privilegiats”.

El candidat a la presidència de la Generalitat, Enric Morera, va apadrinar la festa, que va comptar amb l’actuació de Pep Gimeno ‘Botifarra’.

L’acte de divendres passat es va convertir en una carta de presentació a la ciutadania on la candidatura BLOC-Iniciativa-Verds es va postular com el canvi necessari a Gandia. “Un canvi moderat i tranquil, però urgent. La llavor de la renovació de les formes, de les prioritats i dels objectius, la llavor d’un corrent d’il·lusió col·lectiva, que ens farà construir el futur, donant solucions reals al present. Comenceu a plantar-la ja perquè puga florir en maig…”. I no es va tractar només d’una metàfora que formava part del discurs del candidat a l’alcaldia de Gandia, Josep Miquel Moya, ja que els centenars d’assistents que ompliren el Teatre Serrano es pogueren dur a casa unes llavors d’arbres i plantes autòctones.

La cançó “Al Vent”, interpretada pel mestre de cerimònia, Pep Gimeno ‘Botifarra’, acompanyada per les veus del públic, va ser el colofó a una festa completa on no van faltar crítiques a les polítiques neoliberals del PP i el PSOE a la Generalitat i a Gandia, respectivament, però també moltes propostes amb un nexe en comú, les persones i el treball. De fet, tots i cadascun dels membres de la llista electoral van anunciar els punts bàsics del programa electoral en forma de compromisos públics que van des de l’ocupació, l’educació pública, la cultura com a motor econòmic, el patrimoni, el medi ambient, la igualtat… fins al recolzament al xicotet comerç, el turisme o el dret dels joves a un habitatge digne.

Propostes que, segons Josep Miquel Moya, giraran al voltant d’una prioritat absoluta: la creació de llocs de treball per a totes i tots “i no per a uns pocs privilegiats”. El regidor gandià va estar dur, per parts iguals, amb el PSOE i el PP. A Orengo perquè “ens deu, als qui un dia evitàrem el govern del PP, quatre anys de polítiques progressistes. És normal que evite les sigles del PSOE. Ha copiat les polítiques del PP: proliferació d’empreses públiques, augment incontrolat de la despesa i del deute, aposta per projectes megalòmans, control dels mitjans de comunicació públics, contractacions massives d’afiliats, amics i parents…. Tot i això, el candidat recordà que el PP no és la solució: “Per al BLOC no l’ha estat mai: ni amb el nom de PP ni amb el de Plataforma, i ja ho hem demostrat. No ens creiem les promeses del PP perquè ja ens han demostrat qui són”.

Per això el BLOC-Iniciativa-Verds proposa un canvi que assegure polítiques sostenibles, progressistes, que aposten per la rehabilitació de la ciutat i la millora de la qualitat de vida “front a l’obsessió d’Orengo pel creixement urbanístic i els grans projectes”. Reivindiquen una societat democràtica, participativa en les decisions que prenen els seus governants… “Perquè no tots som iguals: que hui quan la política està tan desprestigiada, hi ha qui encara anteposa els valors i els interessos col·lectius a estratègies i interessos personals”.

Va apadrinar l’acte el secretari general del BLOC, Síndic del Grup Parlamentari Compromís i candidat a la presidència de la Generalitat, Enric Morera, el qual va llençar un missatge d’il·lusió i confiança en les possibilitats i capacitats del poble valencià per eixir de la crisi. Però per aconseguir-ho va reclamar altres polítiques que aposten, per exemple, per un model nou productiu que siga sostenible, “front a l’economia de la construcció i els grans esdeveniments”. Morera també va recordar reivindicacions històriques com l’alliberament del peatge de l’AP-7, el tren Gandia-Oliva-Dénia i va aprofitar per denunciar el tallament de les emissions de TV3 al País Valencià.