Els econacionalistes insten l’Ajuntament de Gandia a que encete el procediment per a la declaració de Bé Immoble de Rellevància Local a la Capella de la Mare de Déu de l’Assumpció i a tots els altres elements patrimonials que tinguen eixa consideració per manament legal, tal i com obliga la Disposició Addicional Cinquena de la Llei de Patrimoni Cultural Valencià.

Fa uns dies, l’Associació Cultural Arc de Mig Punt advertia públicament de l’estat d’abandonament de la Capella de la Mare de Déu de l’Assumpció al Carrer de la Confraria de l’Assumpció de la nostra ciutat.

En el seu escrit, l’associació recordava que, segons estableix la Disposició Addicional Cinquena de la Llei 4/1988, de Patrimoni Cultural Valencià, les edificacions religioses anteriors a 1940 tenen la consideració de Bé Immoble de Rellevància Local.

A Gandia, encara són molts els béns que, tot i comptar legalment amb eixe reconeixement, encara no s’han declarat formalment i, per tant, no compten tampoc amb el preceptius plans i entorns de protecció, com obliga la llei.