El Grup Municipal del BLOC-Verds Compromís vol que l’Ajuntament demane a la Conselleria d’Educació que retire la seua proposta de permetre la cessió de sòl públic a empreses privades per a la construcció i l’explotació de centres escolars.

Insten l’administració autonòmica a que inicie el procediment per a la construcció dels centres educatius públics de primària i de secundària que Gandia necessita i la remodelació immediata dels que tenen deficiències.

Els econacionalistes rebutgen la proposta de cedir gratuïtament sòl municipal a cap empresa, associació o organisme privat per a la construcció de centres privats d’ensenyament i animen la ciutadania a participar de la concentració de protesta que tindrà lloc el pròxim dimecres, 21 de desembre, a les 19 hores, davant l’Ajuntament de Gandia.

La Generalitat pretén posar en marxa, a partir de l’any 2012, una iniciativa per a crear el que anomena Centres educatius d’iniciativa social. Així, la Llei d’Acompanyament als pressupostos de la Generalitat per a eixe exercici, en l’article 102, permet la cessió de solars propietat de l’administració autonòmica o cedits pels ajuntaments per a la construcció de centres d’ensenyament privats que rebran eixa denominació tan particular: Centres educatius d’iniciativa social.

La proposta compta amb l’oposició frontal de sectors importants de la comunitat educativa, integrats en la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic, i també del Bloc-Compromís.

Per a manifestar eixe descontent contra una idea tan brillant del Govern Valencià, s’han convocat diversos actes de protesta. Concretament, a la nostra ciutat, es realitzarà una concentració el pròxim dia 21, a les 19 hores, davant de l’ajuntament.

“I hem aprofitat eixa convocatòria reivindicativa per a presentar esta moció, que a Gandia està de plena actualitat, perquè el Partit Popular sembla haver iniciat una autèntica croada contra tot allò que sone a educació pública. ”

Els econacionalistes recorden que a nivell autonòmic, el llistat d’exemples d’actuacions contràries a l’ensenyament públic que podrien enumerar és ben llarg: manca d’inversió en la remodelació i en la construcció de nous centres que l’alumnat necessita, retalls en els pressupostos destinats a educació, disminució de les plantilles de professorat, supressió de grups d’atenció a la diversitat…

En l’àmbit local, concretament a la ciutat de Gandia, s’ha començat la campanya contra l’ensenyament públic amb la privatització de les escoletes municipals.

“Però, a eixa nefasta iniciativa ara se n’afegix una altra, lligada a la qüestió que ens ocupa. I és que l’alcalde de la ciutat va reconéixer fa un parell de mesos, en un plenari municipal, davant una pregunta del meu grup, que havia mantingut contactes amb diverses empreses per a construir centres privats a la ciutat sobre sòl públic. Allò, que en aquell moment no era més que un remor, a poc a poc sembla que ha anat prenent forma i la setmana passada, en una reunió amb membres de la comunitat educativa d’un institut de secundària de la ciutat, va tornar a plantejar eixa possibilitat en un gran solar municipal del sector Beniopa-Passeig.”

Per al grup municipal del Bloc-Verds: Compromís, la iniciativa autonòmica de construcció de Centres educatius d’iniciativa social, “que tant sembla agradar al govern municipal de Gandia”, suposa un atac de greus conseqüències a l’escola pública. Un atac que només busca el desprestigi de l’ensenyament públic i que, a més, demostra la incapacitat del Govern Valencià, per la seua mala gestió, d’atendre les obligacions d’inversió del sistema d’ensenyament públic a què per llei està obligat. “Com no tenim ni un duro per a invertir, que ho faça la iniciativa privada i ja li ho pagarem. I així, matarem dos pardals d’un tir.”

Així, la moció que presenten, i que esperen que puga ser debatuda en el pròxim plenari, té diversos objectius:

En primer lloc, li demana a la Generalitat que suprimisca la proposta de cedir gratuïtament sòl públic a empreses privades per a la construcció de centres escolars.

En segon lloc, exigix a la Generalitat”que s’espavile”, que construïsca els centres públics de primària i de secundària que Gandia necessita i que remodele amb urgència tots aquells que estan pendent d’algun tipus d’intervenció.

I, en tercer lloc, que, encara que la Generalitat tire endavant amb la seua proposta de cessió de sòl públic, que l’Ajuntament no l’accepte i que vincule eixe procés de cessió a la construcció dels centres públics que la ciutat necessita.