Compromís considera que a l’actual govern municipal li està venint molt bé la crisi i la mala gestió anterior per a retallar allà on no té cap d’interès  d’invertir. Asseguren que “el Partit Popular té diners per al que realment li interessa.”

FACUND PUIG: “Gandia és el que és, en gran part gràcies a l’esforç que han realitzat al llarg del període democràtic en educació i en cultura un conjunt molt nombrós de particulars, d’organismes públics o d’associacions privades. I el Partit Popular no hauria de fer malbé, en quatre dies, tot eixe bagatge que ens ha costat tant d’esforç de crear, amb la insostenible excusa de la necessitat de quadrar els pressupostos municipals.”

GANDIA, 30 de desembre de 2011. El BLOC-verds: Compromís ha denunciat aquest matí que li arriben informacions que l’Ajuntament de Gandia està comunicant a múltiples organitzacions que treballen en el món de l’educació i de la cultura que per a l’exercici 2012 se’ls aplicarà una reducció dràstica de les assignacions que fins ara els transferia l’Ajuntament de Gandia.

Així, els consta que es produirà entre un 40% i un 50% de les aportacions municipals destinades al:

·                CEIC Alfons el Vell.

·                La Universitat Popular.

·                El Palau Ducal.

·                Les associacions de mares i de pares d’alumnes.

Tot això, unit a la privatització de les escoletes municipals, al canvi de gestió en el manteniment dels col·legis de primària, a la proposta de cessió de sòl públic per a construir col·legis privats, a la desaparició del servei del bibliobús o al possible canvi de gestió en la programació del Teatre Serrano, els fa preveure “el pitjor dels escenaris possibles per al present i per al futur de l’educació i de la cultura en la nostra ciutat.”

El regidor, Facund Puig assegura no conèixer a hores d’ara els criteris que el govern municipal està utilitzant per a decidir a qui ha d’aplicar este retall. “El que sí que observem, cal tornar-ho a repetir, és que gran part dels òrgans afectats per la minoració de les partides  pressupostàries treballen en el camp de l’educació i el de la cultura. I ens fa la impressió que educació i cultura seran els dos sectors que acabaran pagant els plats trencats de la crisi i de la mala gestió passada d’este Ajuntament.”

Per això considera que a l’actual govern municipal li està venint molt bé eixa crisi i eixa mala gestió anterior “per a retallar allà on no té cap d’interès  d’invertir”.

Compromís entén que en un moment de problemes econòmics, cal reduir les despeses municipals perquè s’ha d’afrontar l’enorme dèficit generat pels excessos anteriors. Però no comprenen que, mentre s’apliquen estos retalls, el govern municipal:

Primer. Estiga planejant actuacions d’enorme envergadura com:

1.- La construcció de dos camps de golf, de moment.
2.- El lloguer amb opció a compra de l’edifici del Centre de Negocis.
3.- L’adquisició de part de l’edifici del Gandia Palace.

Segon. Haja iniciat el procés de remodelació de diverses places de la ciutat, algunes de les quals com la placeta dels Colomets estava en un estat perfecte.

Tercer. No haja escatimat recursos a l’hora d’instal·lar l’enllumenat de Nadal per tota la ciutat com si estiguérem vivint en els anys de l’opulència.

Quart. O comence a editar un BIM que no aporta cap informació afegida als ciutadans, que no servix més que per a l’autobombo de l’equip de govern del Partit Popular i que no coneixem què ens pot arribar a costar.

“Açò no té cap sentit. I, a més, confirma la teoria que el Partit Popular té diners per al que realment li interessa.”

Puig creu que si ha d’haver un retall en les partides de despeses del pressupost municipal, caldrà definir amb rigorositat quines han de ser eixes partides en funció de criteris que haurien de ser compartits. I no aplicar “amb una animadversió particular” la tisora sobre aquells sectors com l’educació o la cultura que els semblen fonamentals a l’hora de definir el què som i, sobretot, el que volem ser en futur.