Les concentracions en contra de les retallades educatives seran a les 19 hores davant els ajuntaments de cada poble de la comarca.

La Safor-Valldigna, 17 de febrer de 2012
Des de la Plataforma en Defensa per l’Ensenyament Públic de la Safor-Valldigna, de la qual forma part el BLOC-Compromís, Iniciativa del PV i el BLOC JOVE, volem felicitar tota la ciutadania de la comarca per la normbrosa participació en la manifestació del dia 1 de febrer en defensa del serveis públics i en contra de les retallades del Consell.

Com a ciutadans i ciutadanes hem de saber que les mesures preses pel Govern Valencià, amb el decret 1/2012, i pel Govern Espanyol, amb el Reial Decret 20/2012, afecten les condicions de treball dels treballadors i treballadores públics i, per tant, afectaran de manera molt negativa totes les persones que som usuàries dels serveis públics, especialment en l’atenció sanitària que rebrem, per disposar de menys recursos i pressupost en aquest àmbit, així com en l’àmbit de la formació educativa que rebran els nostres fills i filles, en l’accés als transports públics, en l’Administració de Justícia i, en general, a totes les prestacions dels serveis públics.

A més de l’aplicació dels Decrets Llei, en l’àmbit educatiu partim de més retallades que estan afectant la qualitat de l’ensenyament. Aquestes són: la reducció de 2.200 professors i professores en dos cursos escolars per poder atendre al nostre alumnat, la desaparició de programes d’atenció a la diversitat i compensatòria educativa, l’eliminació del 58% de les hores de desdoblaments als cicles formatius, la reducció de beques de menjador escolar, els impagaments del Govern Valencià de l’últim quadrimestre per al manteniment dels centres educatius, les beques de menjador escolar o el bo llibre. A tot això, hem dafegir la nova proposta de ladministració de retallar les plantilles dinfantil i primària per al proper curs escolar i l’ampliació de lhorari lectiu de secundària, que podrà afectar a una disminució d’hores complementàries com les tutories, l’atenció a pares i mares, les reunions de coordinació i la preparació dactivitats.

D’altra banda, podem sumar a totes aquestes mesures autonòmiques i estatals que estan afectant negativament l’ensenyament públic, el fet que, a Gandia, s’ha eliminat el Programa d’Atenció a l’Alumnat, programa que tractava l’absentisme escolar i l’assessorament a famílies i professorat, i es volen privatitzar les escoletes infantils.

Des de la Plataforma demanem la retirada del Decret Llei 1/2012 i mostrem el nostre rebuig a les retallades en el sistema educatiu, així com a la proposta de Conselleria de retallar les plantilles d’infantil i primària i ampliar l’horari lectiu de secundària.

Donem suport a totes les accions convocades pels sindicats i animen a tota la ciutadania a participar per exigir un canvi en la política educativa.

Convoquem tota la ciutadania a participar en la concentració que tindrà lloc  el proper dijous dia 23 de febrer, en totes les places dels Ajuntaments, a les 19 h, en contra de les retallades en els serveis públics i a participar en la resta d’actes convocats, com són:

Els tancaments als centres, el dilluns dia 20 de febrer, on podem crear un espai comunicatiu per a tota la comunitat educativa (pares, mares, alumnat i professorat) per parlar de com afecten les retallades a cada centre i decidir actuacions concretes en la miillora del sistema educatiu.

Les  mobilitzacions com la vaga de consum d’aquest dissabte 18, el dilluns de dol per lfensenyament, la concentració durant 5 minuts en tots els centres públics el dijous 23 i la posterior concentració en tots els ajuntaments.

I finalment, el dissabte dia 25 de febrer, a les 19:00 hores, la gran manifestació a València (a la plaça de Sant Agustí), a Alacant  (a l’Avinguda Salamanca) i a Castelló (a la plaça Ma Agustina).