La Secretària Local, Lorena Milvaques manifesta tot el suport del col·lectiu als alumnes de l’IES Lluís Vives, als estudiants detinguts i a la resta de ciutadania que ha patit agressions brutals per part de la policia aquest dies a València.

Compromís dóna suport a la concentració pacífica organitzada per l’Assemblea 15-M Safor-Valldigna, hui dimarts, a les 20 hores, a la plaça Major de Gandia.

GANDIA, 21 de febrer de 2012
El BLOC-Compromís de Gandia ha condemnat hui l’actuació policial d’aquests dies contra les persones que es manifesten a València en defensa de l’ensenyament públic i de qualitat i que ha provocat nombroses detencions de ‘dubtosa legalitat’ (a menors d’edat) i agressions brutals als manifestants, entre els quals també s’hi trobaven els diputats de Compromís al Congrés i a les Corts, Joan Baldoví i Mònica Oltra, respectivament.

En aquest sentit, la Secretària Local, Lorena Milvaques ha demanat el cessament immediat de la Delegada del Govern, Paula Sánchez de León “per tolerar la brutal repressió contra manifestacions pacífiques i justificar-la”, així com del cap superior de la policia espanyola al País Valencià, Antonio Moreno, “el qual en un exercici de cinisme intolerable va qualificar els joves estudiants com a l’enemic. S’han de depurar responsabilitats contra els culpables de les càrregues policials i les detencions injustificades. Si la delegada no vol fer res, nosaltres seguirem demanant explicacions i les compareixences que calguen al Congrés dels Diputats, mitjançant el nostre representant Joan Baldoví perquè els fets registrats a València estos dies són molt preocupants i la violència ha sigut totalment injustificada”.

Compromís ha lamentat que amb el PP, “no solament han arribat les retallades en l’ensenyament o en la sanitat, sinó que també han arribat les retallades en democràcia, perquè la resposta del govern a les protestes estudiantils ha sigut desproporcionada i més pròpia d’un règim dictatorial que d’una societat democràtica, la qual cosa lamentem”.