Josep Miquel Moya afirma que votaran a favor de la presentada pel col·lectiu faller però “entenem que el problema no es limita a eixe àmbit i hem de demanar que no s’aplique en el seu conjunt”.

El Grup Municipal del BLOC-Verds Compromís a l’Ajuntament de Gandia ha presentat una moció demanant que el govern de Mariano Rajoy deixe sense efecte l’anunciada pujada de l’IVA (del 18 % al 21 %) per a setembre.

Josep Miquel Moya, portaveu del grup municipal, valora ben positivament la iniciativa del col·lectiu faller de demanar que l’increment de l’IVA no s’aplique al sector faller. Tanmateix, no és només el món de les falles qui patirà les conseqüències de l’augment sinó el conjunt de la població, ja que els preus s’encariran i es perdrà poder adquisitiu, i, també nombrosos sectors econòmics que veuran mermades les seues vendes.

Des de Bloc-Compromís es vol recordar que Joves de Compromís ja encetaren una campanya en el mes de juny en este sentit, denunciant la hipocresia del PP que es va oposar contundentment en el 2010 (fins i tot amb l’arreplegada de firmes al carrer) a la pujada de l’IVA aprovada per Zapatero, que va ser menor (del 16 al 18 %) que l’actual. A este respecte, i davant l’anunci del PP del seu suport a la moció dels fallers, Josep Miquel Moya ha afirmat que “supose que esta altra moció contra l’IVA, més global, comptarà també amb l’aprovació del PP. De fet, hem copiat, actualitzant-la, la que presentaren ells el 2010 perquè els arguments ens semblen els mateixos, plenament vigents o potser inclús més justificats”.