Ha faltat Paco Candela, nacionalista compromés i ex regidor a l’Ajuntament de Gandia. L’acompanyarem esta vesprada, a partir de les 17 hores (soterrament), al Tanatori Mondúver de Gandia.

Des del BLOC-Compromís de Gandia volem destacar el seu compromís amb el País i la seua ciutat, per la qual va treballar activament  als primers ajuntaments democràtics.

Paco Candela (1937-2012) fou el primer regidor nacionalista a Gandia. En les llistes de Esquerra Unida de Gandia, partit nacionalista local que, juntament amb altres, formaria després la Unitat del Poble Valencià, fou elegit a les primeres eleccions democràtiques de 1979 juntament amb Cebrià Molinero, sent tinent d’alcalde i caracteritzant-se per la seua fermesa en la defensa de les seues conviccions ideològiques però, també, pel seu inquebrantable tarannà democràtic. La seua trajectòria política venia de lluny, però. Fundador de Nova Germania, l’antic MDPV (Moviment Democràtic del Poble Valencià) i militant del PSAN fins la seua mort, fou un dels polítics valencians que més va reeixir en la lluita antifranquista i nacionalista.

En l’àmbit professional també fou un advocat de prestigi i, sobretot, un referent en l’àmbit laboralista i de defensa dels drets dels treballadors i de les treballadores.

El col·lectiu nacionalista de Gandia i del País Valencià et trobarem a faltar.

Imatge: Paco Candela, Raimon i Giuseppe E. Sansone en el Teatre Serrano. Autor: DRAGÓN, Jorge. Data: 01/04/1983. Font: Fototeca Digital de l’AHMG.