El Grup Municipal del BLOC-Verds: Compromís a l’Ajuntament de Gandia proposa que Gandia es sume a la iniciativa d’altres ciutats de l’Estat com Saragossa.

LORENA MILVAQUES: “Considerem que la policia local ha d’estar al servei de la ciutadania i garantir els seus drets i no al dels interessos dels bancs, per això pensem que l’alcalde ha de posar-se del costat de les persones d’una vegada per totes”.

Gandia, 13 de novembre de 2012._

El  Grup Municipal del BLOC-Verds: Compromís a l’Ajuntament de Gandia ha sol·licitat hui públicament a l’alcalde de la ciutat, Arturo Torró que es posicione “d’una vegada per totes, al costat de la ciutadania” i es sume a la iniciativa d’altres ciutats de l’Estat, com ara Saragossa o Montoro, entre altres, i ordene a la policia local que no participe a cap nova ordre de desnonament.  “No podem continuar mirant cap a l’altre costat, mentre el nostre veïnat pateix la injustícia de perdre la seua llar. I els governants, la classe política hem de donar exemple. Des de Compromís tenim molt clar que la policia ha d’estar al servei de la ciutadania i no dels bancs, per això no podem consentir que amb els nostres diners es col·labore en cap desnonament més. Hem de rescatar persones, no bancs”.

La portaveu de Compromís, Lorena Milvaques considera que les accions per evitar drames personals i familiars causats pels desnonaments, “passa per fer i aprovar accions concretes, i no per reunions bilaterals i declaracions de bones intencions”. Precisament, fa uns quants dies el Diari Oficial de les Corts Valencianes ha publicat la Proposició de Llei de Mesures contra el sobreendeutament personal i familiar i de protecció davant els procediments d’execució hipotecària de l’habitatge habitual, un text redactat per Enric Morera, Síndic de Compromís a les Corts. “La nostra proposta no és gens utòpica, perquè aporta solucions factibles i fàcils de prendre per part de les administracions públiques amb la finalitat d’acabar amb eixe greu problema dels desnonaments”. Milvaques ha explicat que la proposició de llei, “està totalment en sintonia amb el criteri de l’advocada general del Tribunal Superior de Justícia de la Unió Europea, Juliane Kokott, qui ha dictaminat que la llei espanyola no garanteix la protecció eficaç dels consumidors front a les clàusules abusives de les hipoteques”.

Principalment, la proposta serà per a “defensar a les persones i establir mecanismes que reequilibren la relació entre els consumidors i les entitats bancàries, amb el clar objectiu de posar fre al gran abús que la gran majoria de bancs han fet amb les hipoteques”.