Lorena Milvaques: “El 2013 ha començat amb una precarietat total en Sanitat i un oblit absolut de la Generalitat d’un dret tan fonamental com és la salut”.

El Grup Municipal del Bloc-Verds: Compromís ha denunciat hui l’oblit de la Generalitat Valenciana d’un dret tan fonamental per als ciutadans com és el de la Salut.

Els nacionalistes critiquen, concretament, la penosa situació actual en la que es troba l’hospital Francesc de Borja de Gandia, un hospital vell, molt deteriorat i amb moltes deficiències”. Es suma així a la denúncia presentada fa uns dies pel mateix sindicat UGT. El sindicat va parlar, per exemple, de la manca de personal, el col•lapse de les urgències o l’increment de les llistes d’espera.

En aquest sentit, la portaveu del grup, Lorena Milvaques, ha censurat l’actitud de la Generalitat i la seua deixadesa en aquest tema, ja que va prometre “un nou hospital a Gandia per a 2009 i estem a 2013 i no hi sabem res, sols que de moment, és inviable. El Govern Valencià s’ha preocupat més d’invertir en fastos i aeroports que de donar resposta a les necessitats més bàsiques del ciutadà”.

Milvaques, s’ha referit de la mateixa manera, a la situació dels  centres de salut de Gandia, una atenció de primera necessitat que ha sigut deixada de banda als pressupostos valencians, després de que es rebutjaren les esmenes presentades per Compromís.

En concret, el BLOC va demanar la construcció d’un centre de Salut per a la zona del Raval i l’atenció 24 hores al Centre de Salut del Grau. “La manca d’infraestructures contribueix al col•lapse dels centres de salut actuals, i fa que un ciutadà tinga que esperar 15 dies per a ser atès per a malalties molt bàsiques”.

Per tot això, Milvaques ha instat al Govern de la Generalitat Valenciana a que “es deixe de necessitats supèrflues per a invertir en la salut i el benestar de la ciutadania”.