Laura Morant manifesta el seu “màxim suport” al Consell dels Joves i demana que el Govern Municipal garantisca econòmicament el seu futur”.

La formació econacionalista es pregunta “com és possible, si ara no hi ha diners per a mantenir un Espai Jove, que pròximament es mantinguen tres”.

Gandia, 22 de gener de 2013.-

Després de les declaracions efectuades pel Consell dels Joves de Gandia al voltant dels problemes de continuitat d’aquesta institució per culpa de les retallades del Govern Municipal del Partit Popular, el Bloc-Compromís i BLOC JOVE de Gandia volen manifestar el seu “més absolut suport a l’entitat juvenil gandiana”.

Així ho explica, la secretària local del  BLOC-Compromís, Laura Morant, per a qui el Consell dels Joves, com òrgan d’autoorganització dels distints col·lectius joves de la ciutat, ha realitzat des de fa molts anys una magnífica tasca a favor de la joventut de Gandia i per tant, “està més que justificat que el Govern de la ciutat li done totes les garanties econòmiques possibles”.

D’altra banda, Morant també reivindica el dret que té la institució juvenil de conèixer amb “una perspectiva temporal llarga” les quantitats econòmiques que ha de rebre de l’Ajuntament, per a “poder planificar d’una manera adient les seues línies d’actuació i consolidar així una estructura de funcionament estable”.

Finalment, per a la secretària local: “el PP es dedica a realitzar polítiques de joventut d’aparador, on el primordial per al departament de joventut dirigit pel regidor Soler, ha consistit a posar  a treballar membres de NNGG al consitori Gandià i a la oficina d’informació juvenil, obviant la tasca dels actuals tècnics del CJG, als quals no se’ls paga quan correspon i se’ls ha reduït la seus jornada laboral”.

Per la seua banda, Neus Rodríguez, secretària de polítiques de joventut ha manifestat que “L’Ajuntament no aposta per la joventut de la nostra ciutat. No ha mantingut les promeses amb les associacions juvenils. I, ni tan sols NNGG han volgut formar part de la permanent del Consell, perquè deixen entreveure que no els convenia que existira una entitat juvenil independent de cap partit polític que té idees pròpies i no es deixa controlar per cap partit polític.”

Compromís no entén com l’Ajuntament de Gandia retalla d’una manera tan dràstica les ajudes al Consell i, paral·lelament, planteja la creació de nous espais joves com són el de L’Alqueria Laborde o el del Grau. Es a dir, “si no hi ha diners per a mantenir un Espai Jove, de quina manera es mantindran tres?”, es pregunta Rodríguez.

Per tot això, el Bloc-Compromís demana una “major, implicació, inversió i coherència en les polítiques de Joventut” que està duent a terme l’Ajuntament de Gandia perquè que “són absolutament necessàries per a un desenvolupament adequat de la joventut de la nostra ciutat”.