A les obres representades al Teatre del Raval acudien 17.000 xiquets per temporada, la meitat d’ells de la ciutat de Gandia.

El grup municipal del BLOC-Verds Compromís de Gandia critica que el Govern Municipal del Partit Popular haja suprimit la Campanya de Teatre Escolar. Es consuma així una nova agressió a la cultura de Gandia, aquesta vegada dirigida als xiquets de la ciutat que gaudien d’aquestes sessions teatrals des de fa 14 anys.

El regidor del Bloc-Verds, Facund Puig, lamenta la presa d’aquesta mesura que deixarà sense teatre “als alumnes d’infantil i de primària de la nostra ciutat, una activitat que estava cofinançada per l’Ajuntament i que atenia cada temporada a uns 17.000 espectadors, la meitat d’ells aproximadament de centres escolars de Gandia”.

Puig destaca que aquest tipus de campanyes que es desenvolupaven al teatre del Raval, eren les que garantien “un veritable accés democràtic” dels nostres xiquets a la cultura i al teatre. De fet, amb aquestes campanyes “no només tenien accés als espectacles els fills de pares i mares que volien portar-los al teatre i podien permetre’s el pagament del 100% de l’entrada sinó que l’accés era igual per a tots, a un preu totalment assumible per a les famílies”.

Per tot això el grup econacionalista vol denunciar “aquesta nova passa dins dels procés de degradació cultural que viu la nostra ciutat des del moment que el govern popular va arribar al poder” i demana al regidor de Cultura que reconsidere la seua decisió: “Esperem que rectifique i que permeta que aquesta campanya de Teatre Escolar que tants èxits ha tingut continue amb la seua tasca, de manera que els més menuts puguen tindre la formació teatral i cultural amb garanties que mereixen”.