Animen la ciutadania a sumar-se a la concentració de dijous, a les 12.30 hores, a la plaça Major de Gandia.

Gandia, 06 de maig de 2013.-

El col·lectiu local de Compromís per Gandia, ha fet públic hui el seu suport a la vaga general de l’ensenyament convocada per al pròxim dijous 9 de maig, per tal de denunciar les retallades en educació i contra la reforma educativa LOMQE.

Des de Compromís continuem reivindicant una escola pública de qualitat que atenga tot l’alumnat i asseguren que la política de les retallades del govern no és la solució per combatre el fracàs escolar (d’un 40% dels més elevats al territori valencià). Compromís també denuncia unes retallades educatives que, entre altres moltes coses, pretenen augmentar la ràtio a les aules, reduir modalitats de batxillerat i grups de FP; que suposen la cessió de sòl públic per a la construcció de centres concertats. S’han disminuït beques de menjadors, de llibres. Han augmentat de manera escandalosa les taxes universitàries, fet que a provocat que molts estudiants hagen abandonat la Universitat. Així com el menyspreu al professorat i als interins amb acords que atempten contra els seus drets.

Segons Laura Morant, secretària Local de Compromís per Gandia, “el problema de l’educació pública no passa per fer noves lleis sense consens, passa per posar els instruments necessaris per a millorar la qualitat. Està clar que el PP no vol millorar l’ensenyament públic i universal i que prefereix afavorir l’àmbit privat, abandonant l’alumnat a un futur educatiu incert”.

Convé recordar que l’avantprojecte de la nova reforma educativa LOMQE, suposa el desmantellament definitiu de l’ensenyament públic, per beneficiar a l’empresa privada. Una reforma que pretén establir revalides continuades per dificultar que els alumnes finalitzen els seus estudis.

En aquest sentit, Morant ha anunciat que Compromís es sumarà a la concentració de la Plataforma per l’Ensenyament Públic de la Safor-Valldigna prevista per al dijous 9 de maig, a les 12.30 hores, a la plaça Major de Gandia, “contra les retallades a l’escola pública i la reforma educativa, i animen la ciutadania a participar-hi.”