Compromís denuncia que un dels objectius del PP quan va accedir a l’alcaldia era acabar amb el Teatre del Raval i, si poguera, amb Pluja Teatre.

LORENA MILVAQUES: “Esperem que prompte puguem posar remei a tant de desficaci en matèria cultural i puguem tornar a ser la ciutat capdavantera en polítiques culturals que durant molts anys vam ser”.

Gandia, 25 de juliol de 2013.-

El Grup Municipal de Compromís a l’Ajuntament de Gandia lamenta profundament el tancament del Teatre del Raval. “A pesar que per a nosaltres no ha constituït cap novetat, l’anunci realitzat ens ha colpit profundament.”

I és que per a la portaveu, Lorena Milvaques, el Teatre del Raval ha esdevingut un focus de cultura i un referent teatral per a milers de persones de la nostra ciutat, de la comarca de la Safor i de gran part del País Valencià. “Sabem que hi ha un profund pesar en la societat gandiana i saforenca pel tancament. Ahir ho vam poder constatar en la Junta de Districte del Raval, barri gandià on es troba ubicat el teatre. La totalitat dels representants dels distints sectors presents en la reunió van lamentar la pèrdua i li van demanar al la Presidenta de la Junta de Districte que faça alguna cosa davant el govern que representa per evitar-la.”

La petició no és gratuïta, perquè, des del punt de vista de Compromís, si hi ha un culpable perquè el Teatre del Raval tanque les seues portes eixe no és més que  Arturo Torró i el Partit Popular de Gandia.

“Fem eixa afirmació amb ple coneixement i responsabilitat del que diem perquè un dels objectius que es va plantejar Torró quan va accedir a l’alcaldia era acabar amb el Teatre de Raval i, si poguera, amb Pluja Teatre”.

Així, Milvaques recorda que l’alcalde li va llevar la gestió del personal del Teatre Serrano que duia l’empresa, ha impedit que continuen realitzant-se les actuacions teatrals per a escolars que la companyia organitzava des des feia moltíssim de temps, ha deixat de pagar a la companyia quantitats importants de diners per vore si així s’ofegava econòmicament…

“I el resultat és el que coneixem: el Teatre del Raval es veu obligat a tancar les portes. Esperem que prompte puguem posar remei a tant de desficaci en matèria cultural i puguem tornar a ser la ciutat capdavantera en polítiques culturals que durant molts anys vam ser”.