17 de maig, Dia Mundial contra l’homofòbia i la transfòbia. El diputat de Compromís, Fran Ferri, ha registrat en Les Corts una proposició no de llei per reclamar al Consell que impulse un procés participatiu amb els col·lectius i associacions en defensa de les persones LGTB per a redactar i aprovar un Projecte de Llei valenciana de drets de les persones gais, lesbianes, bisexuals i transsexuals i de lluita contra la lgtbfòbia.

IVÀ SORIA: “Continuarem treballant i lluitant mentre aquest tipus de discriminació existisca a la nostra societat, en el treball i especialment en els nostres centres educatius. Gandia no n’és una excepció”.

Gandia, 7 d’octubre de 2013.-

Compromís per Gandia vol recordar que el 17 de maig es commemora el Dia Internacional contra l’Homofòbia i la Transfòbia amb motiu de l’eliminació de l’homosexualitat femenina i masculina de la llista de malalties de l’Organització Mundial de la Salut aquest mateix dia l’any 1990. No obstant això, la transsexualitat encara és part dels manuals de psiquiatria CIE-10 i DSM-IV, on es defineix com a “trastorn de la identitat sexual”. El secretari de Polítiques de Diversitat i Igualtat de Compromís per Gandia, Ivà Soria, ha recordat que aquest dia té com a objectiu promoure accions de sensibilització, denúncies i reivindicació. “Fer-nos conscients del dany tan gran que les paraules i les actituds violentes, de to homòfob, poden causar a les persones. Burlar-se d’algú per la seua forma d’expressar els seus afectes i la seua identitat de gènere no és el mateix que fer un acudit innocent. Aqueix tipus d’expressions poden provocar un dany psicològic i moral que menyscabe l’autoestima i el benestar, i afecte el sentit que les persones li donen a les seues vides”.

Precisament, el diputat de Compromís, Fran Ferri, ha registrat en Les Corts una proposició no de llei per reclamar al Consell que impulse un procés participatiu amb els col·lectius i associacions en defensa de les persones LGTB per a redactar i aprovar un Projecte de Llei valenciana de drets de les persones gais, lesbianes, bisexuals i transsexuals i de lluita contra la lgtbfòbia.

Segons ha assenyalat Ferri “tot i els avanços aconseguits, les persones gais, lesbianes, bisexuals i transsexuals continuen patint una situació de discriminació i vulneració dels seus drets únicament per tindre una determinada orientació sexual o identitat de gènere”.

Els diferents estudis realitzats, com el que ha impulsat l’Agència Europea pels Drets Fonamentals, demostren que les persones LGTB pateixen en el seu dia a dia situacions de discriminació que en alguns casos arriben a agressions físiques. Les pròpies estadístiques del Ministeri d’Interior situen les agressions causades per l’LGTBfòbia com la primera categoria en el trist rànquing de delictes d’odi, per davant de les causades per racisme o xenofòbia.

Davant aquesta situació des del Grup Parlamentari Compromís s’han presentat diverses iniciatives per garantir els drets de les persones LGTB i impulsar la necessària lluita contra l’odi a la diversitat afectiu-sexual i de gènere. Aquestes iniciatives han tractat diversos àmbits com ara polítiques contra l’assetjament escolar, la situació de les persones LGTB de la tercera edat, la lluita policial contra la LGTBfòbia, la memòria històrica de la repressió a les persones LGTB, la lluita contra l’odi a nivell internacional, la presència de les dones lesbianes al Consell de la Dona o l’accés de les persones transsexuals al món laboral. Totes aquestes iniciatives han comptat amb el rebuig del Partit Popular.

“Considerem –ha afegit Ferri- que totes aquestes polítiques, així com altres que competent a la Generalitat, podrien tindre cabuda en la Llei de Drets de les persones LGTB i contra la lgtbfòbia que reclamem, que hauria de nàixer necessàriament de la participació dels col·lectius i associacions en defensa dels drets de les persones lesbianes, gais, bisexuals i transsexuals”.

Finalment, Ivà Soria, ha animat les persones que patisquen algun tipus de lgtfòbia a denunciar-ho i ha oferit el suport del col·lectiu local de Compromís, “en cas que siga necessari cap tipus d’assessorament o ajuda, però també el de les diferents associacions lgtb que existeixen a la ciutat i la comarca i que estan fent una magnífica tasca amb campanyes informatives, accions de formació en contra de la discriminació per raons d’orientació sexual”.