LORENA MILVAQUES: “La Universitat de València, igual que la UPV, són peces fonamentals de la nostra ciutat. Entitats necessàries i molt volgudes que aporten un valor afegit a una ciutat que vol ser referent en el món acadèmic. Apostar per la docència i per la investigació crec que ha de ser un pilar de la política del govern municipal. Per a Torró passa tot el contrari. Amenaces i coaccions a la Universitat de València, sembla que eixe és el model cultural i educatiu del PP”.

Gandia, 9 de gener de 2015.-

Arran de les declaracions de l’alcalde de Gandia pel Partit Popular, Arturo Torró, amenaçant de llevar la subvenció que rep la Universitat de València de l’Ajuntament de Gandia perquè no li agrada el pensament del professor Pau Rausell, Compromís condemna, de nou, el caciquisme i les maneres amb què actua l’alcalde Torró, propi d’un càrrec públic que ha perdut els papers i no està capacitat per continuar al front de l’alcaldia de la ciutat.

Per a la portaveu del Grup Municipal de Compromís a l’Ajuntament de Gandia, Lorena Milvaques, “la UV, igual que la UPV, són peces fonamentals de la nostra ciutat. Entitats necessàries i molt volgudes que aporten un valor afegit a una ciutat que vol ser referent en el món acadèmic. Apostar per la docència i per la investigació crec que ha de ser un pilar de la política del govern municipal.

Així mateix, Compromís per Gandia denuncia la hipocresia d’Arturo Torró en defensar la “llibertat de premsa” arran de l’execrable atemptat sofert pel professionals del setmanari francés Charlie Hebdo i alhora amenaça la independència de la universitat mentre tanca Gandia Televisió i qüestiona la llibertat d’expressió del professor Rausell. Segons Milvaques “per damunt de tot està la llibertat de expressió, i eixe és un dret fonamental que un alcalde cacic no li podrà llevar al professor Pau Rausell ni a la ciutadania”.