– Aprovades ajudes a la Comunitat de regants de la Marjal (4.000 €); l’Associació de Parkinson (11.335€); la UNED (60.000 €); i el CIG de la Universitat de València (26.160€)

– Gandia posa en marxa la Comissió de Coordinació i seguiment dels serveis públics. La mesura permetrà simplificar la càrrega burocràtica i els expedients que es posen en marxa estalviant costos de temps i diners a l’ajuntament i la ciutadania

El coportaveu del govern, Jose Manuel Prieto i el regidor delegat de Gestió responsable del Territori, Xavier Ródenas, han comparegut en roda de premsa per informar dels principals acords a què s’ha arribat hui a la Junta de Govern.

El primer dels acords que s’ha aprovat és la posada en marxa de la Comissió de Coordinació i seguiment dels diferents serveis públics que l’Ajuntament de Gandia presta a la ciutadania incorporant paràmetres d’eficàcia, eficiència i qualitat en la seua gestió per poder dur d’una manera transversal, una supervisió i seguiment dels diferents expedients.

Xavier Ródenas ha explicat que durant la reunió es va aprovar que el consistori sol·licite ajuts per a la Gestió Forestal Sostenible que ha posat en marxa la Generalitat.

“Després de 15 anys de precarietat sense dotació pressupostària per part de la Generalitat i tenint en compte que Gandia forma part del 20% dels ajuntaments que tenen un pla de prevenció forestal en marxa, la Generalitat ajudarà a ajuntaments com el nostre que sí que en tenen”.

El regidor de Gestió responsable del Territori ha informat que el consistori ha sol·licitat dos ajuts: un de 8.000 € per adquirir maquinària i un altre de 20.000 € destinat a crear tallafocs auxiliars per seguir millorant trams en zones com el Parpalló Borrell o alguna urbanització del terme municipal. “Els incendis se solucionen amb prevenció a l’hivern i això és el que farem amb aquest programa. Esperem que els treballs s’inicien com més aviat millor”, va declarar Ródenas.

Altres acords dels quals s’ha informat han estat diferents ajudes i subvencions a col·lectius i entitats. S’han aprovat ajudes a la Comunitat de regants de la Marjal (4.000 €); l’Associació de Parkinson (11.335€); la UNED (60.000 €); i el CIG de la Universitat de València (26.160€). Per últim, s’ha sol·licitat la inscripció de l’Ermita de Martorell com a Bé de Rellevància Local per accelerar el procés de sol·licitud de fons a altres administracions que permeten realitzar treballs de millora i manteniment de l’edifici.