– Jose Manuel Prieto: “Per primera vegada, una corporació provincial entén les necessitats dels municipis perquè puguem invertir aquesta quantitat on considerem”

– La Junta de Govern aprova convenis amb col·legis, col·lectius esportius i entitats empresarials per valor de 134.028 €

– Acia Izquierdo: “Amb la signatura dels convenis a principi d’any, facilitem l’activitat dels col·lectius de la ciutat i ajudem a la seua dinamització

El coportaveu de govern, Jose Manuel Prieto i la regidora delegada de Polítiques Econòmiques, Alícia Izquierdo han comparegut aquest matí en roda de premsa per informar dels principals acords a què es va arribar ahir durant la celebració de la Junta de Govern.

El primer dels temes ha estat l’aprovació per part de la Diputació de València del Pla de Serveis i Obres Municipals, conegut com a SOM, per al bienni 2018-2019.

El pla SOM complementa la línia d’ajudes de la Generalitat Valenciana del Fons de Cooperació Municipal i suposarà per a Gandia una quantitat de 740.000 €. “Ara és el torn de l’Ajuntament de Gandia que haurà de decidir en què s’inverteixen els diners, si en obres o serveis que servisquen per a millorar la vida de la ciutadania. Per primera vegada, una corporació provincial entén les necessitats dels municipis perquè puguem invertir aquesta quantitat on considerem sense imposicions“.

D’altra banda, s’ha anunciat que tal com s’ha anat informant en setmanes anteriors, el gruix dels temes que es van acordar passen per l’aprovació o pròrroga de convenis i acords amb entitats i clubs de la ciutat.

Amb aquestes signatures durant els dos primers mesos de l’any, pretenem facilitar la tasca de col·lectius i entitats al llarg de l’any, ja que en disposar dels fons, poden realitzar una programació i afrontar l’exercici amb tranquil·litat. Vull destacar que tots aquests acords ja disposen de la seua corresponent retenció de crèdit i es faran efectius quan es produïsca la signatura. Ja no hi ha més fotos a l’escala de l’ajuntament sense diners darrere, els compromisos es demostren amb zeros en el pressupost, la resta és fum” va declarar Jose Manuel Prieto.

La primera subvenció aprovada ahir ha estat la de la Confraria de Pescadors per tal de cobrir les seues despeses generals a la llotja de peix i les despeses que ocasionen les accions turístiques programades per al present any. L’acord té un import de 22.500 €.

El segon acord ha estat amb la Comunitat de regants de la marjal de Gandia i va destinat a sufragar part de les tasques de coordinació i col·laboració en els treballs d’adequació de camins i séquies de la marjal. Una activitat més que necessària, ja que facilita l’accés a la ciutadania i visitants a zones del nostre patrimoni natural. L’acord té un import de 4.000 €

El tercer bloc d’ajudes ha estat el dels clubs esportius una vegada que s’han emplenat els tràmits necessaris per part de les entitats esportives.

D’aquesta manera, ahir es van aprovar els acords amb:

UE Gandia: 5.691 €

Club Prodesport Gandia: 2.750 (ordinària) i 5.000 (extraordinària)

Club Excursionista Gandia: 2.895 €

Gandia Hoquei Club: 4.692 €

En la mateixa situació que els clubs esportius, es trobaven alguns centres escolars pel que fa als ajuts que es concedeixen per la participació en els Jocs Escolars de la Comunitat Valenciana. Aquesta setmana s’han aprovat acords de col·laboració per valor de 2.000 € amb els centres: MAS Calderón, Borja Jesuïtes, Abecé, Carmelites i Gregori Maians. Un total de 10.000 € que aniran a parar a centres escolars perquè els més menuts s’inicien en la pràctica de diversos esports.

Un altre dels temes que s’han abordat ha estat el cessament el pròxim dia 1 de març del lletrat Titular de l’Assessoria Jurídica, Vicent Todoli Femenia, i el nomenament d’Isabel Santapau Martí, Llicenciada en Dret, per a ocupar el càrrec de Lletrada Titular de l’Assessoria Jurídica.

En el mateix àmbit, també es produeix la baixa com a secretari general del Ple de l’Ajuntament de Gandia de Lorenzo Pérez Sarrión, que a partir de dijous que s’incorpora al lloc de Secretari General de la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana i que serà substituït per Francisco Rius Mestre, tècnic d’Administració General de l’Ajuntament de Gandia.

Per la seua banda, Alícia Izquierdo ha incidit que “aquest govern ha volgut avançar la signatura dels convenis perquè puguen programar la seua activitat. I no només això, sinó que ho fem amb caràcter bianual perquè la planificació siga a més llarg termini. Volem agrair als col·lectius empresarials el treball que realitzen i transmetre’ls que seguim oberts a continuar col·laborant de la seua mà per obtenir noves ajudes d’altres administracions“.

D’aquesta manera els acords i quantitats han estat els següents:

– Associació d’assentadors del Mercat Gandia: 35.000 € / anuals

– DestíSafor: 7.750 € / anuals

– Coop. Centre Històric Comercial de Gandia: 10.000 € / anuals

– FAES: 4.000 € / anuals

– Associació Comerciants de l’Avinguda República Argentina, Plaça El·líptica i adjacents: 7.750 € / anuals

– Associació d’empresaris Ciutat del Transport: 12.000 € / anuals