– El Col·legi Territorial d’Arquitectes de València (CTAV) podrà realitzar tasques d’assessorament tècnic en matèria de regeneració urbana i rehabilitació edificatòria

La Junta de Govern celebrada aquest matí a l’ajuntament de Gandia ha aprovat una sèrie d’acords relacionats amb la col·laboració del consistori amb diverses entitats i col·lectius.

El primer d’ells ha estat l’aprovació del conveni marc de col·laboració institucional entre l’Ajuntament de Gandia i el Col·legi Territorial d’Arquitectes de València (CTAV) per tal de millorar la ciutat de Gandia, l’entorn urbà i la potenciació d’una arquitectura i planificació presidits per la qualitat i la sostenibilitat. Un acord anual que es pot prorrogar fins a quatre anys.

D’aquesta manera, el Col·legi Territorial d’Arquitectes de València podrà facilitar a l’Ajuntament de Gandia tot el que necessite per als convenis pertinents, i en aquest sentit, podrà realitzar les tasques d’assessorament tècnic en matèria de regeneració urbana i rehabilitació edificatòria, així com aportar suggeriments en matèria d’estratègies de rehabilitació urbana, accessibilitat i eficiència energètica que estiguen duent-se a terme per l’Ajuntament.

En concret, es podrà signar el corresponent acord de col·laboració que permeta la implantació de l’informe d’avaluació dels edificis previstos en l’article 180 de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, d’Ordenació del Territori, Urbanisme i paisatge de la Comunitat Valenciana en aquells edificis destinats a habitatge residencial col·lectiva amb una antiguitat superior als cinquanta anys.

Així mateix, l’Ajuntament podrà sol·licitar l’assistència corresponent en l’elaboració de plecs de prescripcions tècniques corresponents a l’elaboració d’avantprojectes, plans directors i instruments de planejament urbanístic i gestió que puguen desenvolupar-se en la ciutat.

El segon acord ha estat l’aprovació de la concessió d’una subvenció per valor de 14.000 € a la Fundació Nostra Senyora de l’Empar (preventori) per tal de col·laborar amb el manteniment de l’entitat pel que fa a despeses de personal, lloguer i subministrament d’aigua, electricitat i telèfon.

Finalment, també ha estat aprovada la proposta de subvenció per un import de 3.750 € a l’Associació Intercultural Midrashic per tal de col·laborar amb el manteniment de l’entitat