Aquest matí han comparegut en roda de premsa Lorena Milvaques, portaveu i cap de Compromís per Gandia, i Ivà Bonet, secretari local de la formació,  per a comunicar l’obertura del procés de tria de cap de llista. Així mateix, han anunciat la renúncia de l’actual cap, Lorena Milvaques, a continuar encapçalant la coalició de cara a les properes eleccions.

El secretari local ha deixat palesa la voluntat i insistència per part de la formació perquè la portaveu repetira candidatura. No obstant, “l’honra posar per davant sempre les qüestions personals perquè en política tothom estem de passada” segons ha declarat Bonet.

Lorena Milvaques: “la decisió de no presentar la meua pròpia candidatura ha sigut complicada i difícil, però també meditada”. El sorgiment de dificultats de caire personal i familiar són les que han determinat la decisió. “Aquestes dificultats impedeixen que puga continuar donant el 100% en política”.

La cap de Compromís per Gandia ha compartit reflexions importants i interessants: “hi ha una imposició moral pròpia i directa, que no hauria d’existir, que és la que crec que patim encara moltes dones en esta societat; i és contra el que hem de lluitar i contra el que hem de treballar”.

La portaveu ha expressat com d’injust és que sempre hagen de ser les dones les que s’han d’adaptar quan hi ha necessitats de més atenció en les famílies. “No pot ser solament la dona qui s’haja de plantejar si ha d’abandonar, o no, per situacions de necessitat familiar”. Milvaques ha expressat que la conciliació no pot consistir en què les dones acaben abans la jornada laboral per fer-se càrrec de la família i de casa. “Hem de treballar i lluitar, dones i homes, per evitar que açò continue passant”. “Per desgràcia la igualtat no està assolida, i he de renunciar per això”.

A banda, Lorena Milvaques ha anunciat que continuarà en el projecte polític de Compromís, des d’un segon plànol; projecte en què creu, defensa i denfensarà perquè cada vegada tinga més presència en tots els àmbits. “Hi ha gent molt vàlida en el nostre partit. Gent molt jove també, que ha de tindre l’oportunitat de presentar-se per a treballar per la seua ciutat, i que van a tindre’m al seu costat per a treballar dia a dia”.

Pel que fa al procés d’elecció de la propera candidatura, Ivà Bonet ha explicat que el procés a la presentació de candidatures està obert actualment fins al 14 de maig. Una vegada presentades les candidatures, s’obrirà un termini de campanya i tindran lloc unes primàries a principis de juny; entre l’11 i el 15 de juny hi haurà votacions telemàtiques, seguides de les presencials.

Podran votar totes les persones militants de les tres organitzacions que conformen Compromís i persones que han participat amb l’organització durant les eleccions i campanyes prèvies, com ara interventores, apoderades. A hores d’ara està en procés d’elaboració el cens.