– Joves d’entre 14 i 30 anys participaran en la nova edició del programa mediambiental organitzat pel Consell dels Joves de Gandia, amb la col·laboració de l’Ajuntament.

– Xavi Ródenas: “Vull insistir en la importància de tindre a tota aquesta gent pel territori en un moment de molta calor i en un territori com el nostre, que és molt piròfit (propens a patir incendis); doncs necessitem la màxima vigilància i molts ulls mirant-lo. La seua col·laboració és fonamental”.

– Cada dia es realitzarà una ruta pel terme municipal amb tasques de conscienciació i prevenció sobre incendis forestals, abocaments il·legals, conductes inadequades amb la natura, entre d’altres activitats. Com a novetat, es faran activitats en grup més enllà de les tasques ambientals per a contribuir a crear comunitat i fidelitzar el voluntariat de cara als propers anys.

– Se celebra també el 25 aniversari de la creació del programa Voluntariat Ecològic. Per commemorar-ho, es realitzarà, entre d’altres activitats, una exposició fotogràfica que comptarà amb fotografies aportades per les persones que són o han sigut voluntàries.

El regidor de Gestió Responsable del Territori (GRT), Xavi Ródenas, i el vicepresident del Consell de Joves de Gandia (CJG), Sergi Català, han presentat aquest matí la vint-i-cinquena edició del programa mediambiental Voluntariat Ecològic. Una iniciativa que el Consell dels Joves de Gandia, amb el suport dels departaments de Gestió Responsable del Territori i Joventut de l’Ajuntament de Gandia, realitza  des del 1994, centrat en la prevenció d’incendis forestals i altres tasques de conscienciació de conductes inadequades o perilloses per a la natura al nostre terme municipal. Hi participen joves d’entre 14 i 30 anys que es podran inscriure fins el pròxim divendres 6 de juliol. De moment ja en són al voltant d’una vintena, sense tenir en compte als monitors/es i organitzadores/rs.

Ródenas ha explicat que les monitores i monitors començaran a formar-se aquesta setmana. A més, el recorregut estarà dividit en sis rutes de tot el terme municipal. “Vull insistir en la importància de tindre a tota esta gent pel territori en un moment de molta calor i en un territori com el nostre, que és molt piròfit (propens a patir incendis); doncs necessitem la màxima vigilància i molts ulls mirant-lo. La seua col·laboració és fonamental”, ha afegit el regidor.

El Voluntariat compta amb el suport municipal, amb el de la Policia Local i amb la Guarda Rural, però la seua tasca no és la de “fer de policia”, sinó que el principal objectiu és “generar educació ambiental, una consciència ambiental entre la joventut” i poder donar-los l’oportunitat de participar en una activitat “divertida, interessant i, a més a més, constructiva”, segons ha declarat el regidor.

D’altra banda, l’edil ha agraït la implicació de l’Ajuntament: “Jo crec que som els pioners al País Valencià i per a aquest Ajuntament sempre ha sigut una bandera el Voluntariat Ecològic i, per este Govern, jo crec que encara més. Un Govern que ha fet de la protecció i de la prevenció i respecte cap al territori una de les principals accions del Govern”. També ha agraït al vicepresident del CJG el seu esforç per a que tot funcione correctament.

Català ha ressaltat que la modalitat de les rutes es mantindran com tots els anys:  “Tindrem diverses rutes, unes d’elles estàtiques que es plantegen des dels punts més alts, com el Castell de Bairen, des d’on tenim una visió molt àmplia del territori. Aquestes rutes elevades comptaran amb l’ajuda d’unes rutes mòbils, com ara les que hi haurà a la Marjal”. A més, ha agregat  que d’entre les tasques que realitzen les voluntàries i voluntaris, destaquen les eixides a la natura de Gandia, la conscienciació sobre les cremes de residus agrícoles i les alertes climàtiques com l’alerta taronja.

Finalment, ha  explicat que la novetat d’aquest any serà l’objectiu d’afiançar la creació d’una comunitat per a que les persones que han sigut voluntàries continuen sent-ho: “Farem quedades, sopars, tallers, excursions. Dinàmiques i activitats complementàries per a que no siga una monotonia de tots els dies el mateix”.

25 aniversari del Voluntariat

Independement de totes les activitats del Voluntariat, per commemorar el vint-i-cinquè aniversari d’aquest es realitzarà una exposició fotogràfica que comptarà amb les fotografies de totes les persones que han sigut o són voluntàries per tal de realitzar un recorregut visual dels 25 anys del Voluntariat.