Hui dimarts, 20 de novembre, commemorem el Dia Internacional de la Memòria Trans, dedicat al record d’aquelles persones que han sigut assassinades víctimes de la transfòbia, l’odi i la por a les persones trans. A més, tracta de posar de manifest la violència que ha patit i pateix aquest col·lectiu especialment vulnerable a la lgtbifòbia. No en va, en el que portem de 2018 han sigut assassinades més de 370 persones trans.

És per això que l’Àrea d’ Igualtat, Diversitat I Polítiques Inclusives Gandia de l’Ajuntament, a més de les accions educatives de conscienciació i denúncia que realitza durant tot l’any, ha volgut donar visibilitat a aquesta lluita penjat la bandera trans a la façana del consistori.

I a la vesprada, de 17 a 19 h, hi haurà una jornada de portes obertes a la ciutadania en l’Espai de la Diversitat (c/ Puríssima, 2), que l’Àrea d’Igualtat, Diversitat i Polítiques Inclusives de l’Ajuntament ha cedit per a l’ús dels col·lectius LGTBI de la ciutat. Concretament, DretaSer Associació, Associació de famílies de menors i joves trans, informarà del seu treball d’ajuda, informació, suport i acompanyament a les famílies en el trànsit dels menors.

En els pròxims dies, a més, es presentarà una altra acció organitzada per Dret A Ser, en col·laboració amb l’associació Poliqroma i amb el suport de l’Àrea d’Igualtat, Diversitat i Polítiques Inclusives de l’Ajuntament de Gandia.