El econacionalistes defensen que aquesta infraestructura s’ha de respectar perquè forma part del recinte del col•legi, que actualment es troba protegit.

Gandia, 25 de gener de 2013.-
El Grup Municipal del Bloc-Verds: Compromís denuncia que el col•legi Sant Francesc de Borja ha patit l’enderrocament de part de la seua tanca perimetral, un fet que s’hauria d’haver evitat, ja que l’edifici està protegit per la normativa local sobre patrimoni.

La portaveu del grup, Lorena Milvaques, ha afirmat que fets com aquests “no és podem  permetre perquè suposen una irresponsabilitat tan per part de la Generalitat Valenciana, responsable de les obres al col•legi, com de l’Ajuntament de Gandia, ja que deurien haver vetllat per a que la realització d’una reforma no afecte a un bé que es troba protegit”.

Milvaques assenyala, a més, que no s’entenen l’enderrocament de la tanca perquè “només uns metres més enllà hi ha una entrada de servei per la qual es podia haver accedit perfectament al recinte”.

El Col•legi Sant Francesc de Borja és un edifici construït a l’any 1932 que forma part del Catàleg de Patrimoni del PGOU i està pendent de ser inclòs en la modificació del PERIMMU com a edifici amb una protecció parcial. El que implica que la tanca ha de ser preservada en la seua totalitat.

L’edifici té un gran interès per ser una magnífica mostra de l’arquitectura de la República. La tanca enderrocada presenta un òptim estat de conservació i forma una unitat amb l’edifici escolar. Per tant, i segons la normativa municipal “déu ser conservada integrament, amb els seus excel•lents elements de reixeria com la porta principal o les portes secundàries per als vianants”.

Per a Compromís aquesta “és una demostració de la deixadesa i del poc interès del Govern Municipal del Partit Popular pel patrimoni cultural de Gandia. Un patrimoni que dignifica la ciutat i que ara mateix està molt abandonat”.