L’acte tindrà lloc a les 20.30 h al Saló d’Actes de la Casa de la Marquesa i l’entrada és gratuïta. S’hi projectaran les obres seleccionades al concurs que busca, des de l’art, donar visibilitat a les minories socials de la nostra ciutat, acabar amb els estigmes o estereotips que puguen dur a qualsevol persona o col·lectiu a patir una situació d’injustícia per la seua orientació sexual, cultura, religió, diversitat funcional, procedència, etc…

Està organitzat per l’associació Policroma i comunitatgay.com, amb el suport de la regidoria de Diversitat i la col·laboració dels departaments de Responsabilitat Social, Polítiques amb la Ciutadania i Cultura de l’Ajuntament de Gandia, ASAEM Salut Mental i CLGS.

A la pàgina facebook “Mostrat Gandia” s’anunciaran la resta de semifinalistes de les altres categories: relats curs i fotografia. Els treballs finalistes i guanyadors es donaran a conèixer en una gala que tindrà lloc al mes de desembre.

El pròxim divendres, 15 de setembre, a les 20.30 hores, al Saló d’Actes de la Casa de la Marquesa es donaran a conèixer els treballs que han quedat semifinalistes en les categories de Còmic i Curtmetratge de la primera edició del concurs “Mostra’t Gandia. Mostra’rt Gandia”. El certamen naix per donar visibilitat i mostrar la realitat de qualsevol minoria social de la ciutat que puga patir una situació d’injustícia per la seua orientació sexual, llengua, cultura, religió, diversitat funcional, etc… “Es busca reivindicar la igualtat en la diversitat. Totes i tots podem formar part d’una minoria. I les minories formen una gran majoria. Cal acabar amb els estereotips o l’estigmatització que puga dur a qualsevol col·lectiu a una situació d’injustícia”. Ho ha recordat aquest matí, l’organitzador, president de l’associació LGTBI Poliqroma i periodista de www.comunitatgay.com, Daniel Ardid, acompanyat de la vicealcaldessa i regidora d’Igualtat, Diversitat i Polítiques Inclusives, Lorena Milvaques, i el president d’ASAEM, Salut Mental la Safor, José Vázquez.

Al concurs s’hi han presentat 199 obres a les quatre categories: fotografia (84), curtmetratge (17), relat curt (82) i còmic (16).

Un jurat format per professionals de cada categoria i membres de l’organització decideix aquests dies les obres guanyadores. Les semifinalistes de relat curt i fotografia es donaran a conèixer a la pàgina Facebook “Mostrat Gandia”.

Tot i que encara no està establerta la data, serà al mes de desembre quan es celebre la gal·la de lliurament de premis. Fins a eixe dia no es coneixerà la identitat dels finalistes i guanyadors/es. La dotació econòmica dels premis, a càrrec de l’Ajuntament, serà de 600 €. El primer premi dels curtmetratges rebrà 300 €, mentre que les persones guanyadores de les altres tres categories 100 € cadascuna.

La vicealcaldessa ha mostrat la seua satisfacció davant de projectes que donen visibilitat a les minories socials: “Hi ha molta gent implicada a la ciutat que vol mostrar el seu art, que vol expressar-se, però que no sempre té l’oportunitat”.

El I “Concurs Mostra’t Gandia. Mostr’art”, semmarca també dins els actes de la II Gandia Pride. Orgull Gandia, que organitza el Departament de Diversitat al llarg de tot l’any.

A banda de la regidoria de Milvaques, també s’hi han implicat els departaments de Cultura, Responsabilitat Social i Polítiques amb la Ciutadania de l’Ajuntament de Gandia. Hi col·laboren altres col·lectius com CLGS (Col·lectiu de Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals de la Safor) i Asaem, Salut Mental la Safor, que muntarà un estand informatiu el divendres per donar a conèixer el treball de l’associació. “El col·lectiu LGTBI és un exemple de treball i lluita per la visibilitat i la normalització. I per això ens hem volgut implicar en el projecte”, ha assegurat Vázquez.

Precisament, Ardid ha anunciat que s’han presentat també al concurs altres col·lectius com la Fundació Espurna, ASTEA Safor (Associació de Trastorn de l’Espectre Autista de la Safor) i APESORGA (Associació de Persones Sordes de Gandia), “per la qual cosa estem plantejant-nos fer una menció especial a les obres fetes per associacions”.