• El Palau Ducal acull hui i demà l’esdeveniment al voltant de la literatura, la generació i enfortiment d’un espai cultural compartit pels territoris de la nostra llengua. Reuneix centenars d’escriptors, intel·lectuals, traductors, editors, promotors, distribuïdors i llibreters.

• És la primera vegada que el congrés es celebra en este segle, organitzat per col·lectius cívics i culturals. I s’ha triat Gandia, el que demostra que la ciutat i la comarca som un referent cultural.

• «Amb les seues mentides, crítiques ràncies i sectàries, el portaveu del PP a Gandia, Víctor Soler, demostra per què el sector cultural està amenaçat per l’augment del totalitarisme, la censura i la repressió ideològica de la dreta, dins i fora de les institucions».

Compromís més Gandia ha felicitat els col·lectius cívics i culturals organitzadors del Congrés de cultura catalana per haver triat la nostra ciutat per acollir un esdeveniment tan rellevant, que es torna a celebrar per primera vegada en este segle. Així, al Palau Ducal es parlarà hui i demà de la literatura o la generació i enfortiment d’un espai cultural compartit pels territoris de la nostra llengua. Reunint centenars d’escriptors, intel·lectuals, traductors, editors, promotors, distribuïdors i llibreters.

El fet d’haver triat Gandia, primera capital cultural valenciana, bressol dels clàssics Ausiàs March, Joanot Martorell i Roís de Corella, demostra també el paper rellevant de Gandia i la Safor en la producció literària actual i la consideració que es té dels seus autors i autores.

Des de Compromís asseguren que, tant el llegat cultural dels clàssics, com el present i el futur del sector, està amenaçat des de les institucions on govern la dreta, «instal·lada definitivament en el totalitarisme, la censura i la repressió ideològica. Malauradament, les mentides, les crítiques ràncies i sectàries del portaveu del PP a l’Ajuntament de Gandia així ho demostren», ha conclòs.