El BLOC-Iniciativa-Verds es fa ressò de les inquietuds de la comunitat búlgara

Maria Markova forma part de la llista del BLOC, l’únic partit que compta amb una gandiana de Bulgària.

Josep M. Moya: “nosaltres tenim una responsabilitat amb la nostra llengua, cultura i costums, i en això ens semblem molt; vosaltres tampoc voleu perdre els vostres orígens”.

Lorena Milvaques, Josep Miquel Moya i Maria Markova, candidats del BLOC-Iniciativa-Verds, Coalició Compromís es reuniren ahir de vesprada amb membres de l’associació búlgara per transmetre les seues propostes dirigides a la integració de manera natural a la nostra societat.

En aquest sentit Milvaques els va parlar d’una vertadera integració i es va dirigir a ells com a ciutadans de Gandia amb preocupacions, com la resta de gandians, i els va proposar les següents línies d’actuació:
– La creació d’un sistema d’informació local adequat per a la gestió de la immigració.
– La creació novament la Regidoria per a la Interculturalitat perquè siga una regidoria transversal i que assumisca les responsabilitats d’atenció social a la població immigrant amb tasques d’acollida, informació, orientació de drets, recursos i prestacions socials, laborals, culturals, lingüístics, de vivenda…
– La potenciació de la figura del mediador intercultural.
– La posada en marxa del Pla d’acollida municipal que facilite l’estada i la integració als nouvinguts.
– El foment de la participació dels immigrants en cursos de valencià i castellà per a facilitar la seua integració.

Josep M. Moya, en primer lloc, els va recordar que a l’anterior legislatura el BLOC va crear la regidoria de Cooperació i Integració. Regidoria que el PSOE va eliminar durant esta legislatura i que ha tornat a constituir fa un mesos de cara a les eleccions.

També els va felicitar per la iniciativa de l’Escola Búlgara, que en el seu dia els econacionalistes van ajudar a buscar ubicació. I és que el candidat a l’alcaldia considera que ”si fem les coses bé, la plena integració l’aconseguiran els vostres fills, els qui van a l’escola i estudien en valencià i es relacionen amb altres xiquets i xiquetes valencians” perquè “nosaltres tenim una responsabilitat en la nostra llengua, cultura i costums, i en això ens semblem molt, vosaltres tampoc voleu perdre els vostres orígens”

A més a més, Moya va lamentar que en època de crisi, el tema dels immigrants es preste a manipulació i demagògia, inclús a l’aparició de missatges xenòfobs. I per això, des del BLOC s’ha volgut la incorporació d’una compatriota búlgara en la llista electoral.

Per acabar, Maria Markova, candidata búlgara del BLOC a l’Ajuntament de Gandia, els va expressar la seua intenció “de treballar per ells i per nosaltres sense cap interès particular, si més no, pel bé de tots”. Espera que es diferencie qui parla des del cor i qui des de l’interès.

Arxivat en: General