Maria Markova forma part de la llista del BLOC, l’únic partit que compta amb una gandiana de Bulgària.

Josep M. Moya: “nosaltres tenim una responsabilitat amb la nostra llengua, cultura i costums, i en això ens semblem molt; vosaltres tampoc voleu perdre els vostres orígens”.

Lorena Milvaques, Josep Miquel Moya i Maria Markova, candidats del BLOC-Iniciativa-Verds, Coalició Compromís es reuniren ahir de vesprada amb membres de l’associació búlgara per transmetre les seues propostes dirigides a la integració de manera natural a la nostra societat.

En aquest sentit Milvaques els va parlar d’una vertadera integració i es va dirigir a ells com a ciutadans de Gandia amb preocupacions, com la resta de gandians, i els va proposar les següents línies d’actuació:
– La creació d’un sistema d’informació local adequat per a la gestió de la immigració.
– La creació novament la Regidoria per a la Interculturalitat perquè siga una regidoria transversal i que assumisca les responsabilitats d’atenció social a la població immigrant amb tasques d’acollida, informació, orientació de drets, recursos i prestacions socials, laborals, culturals, lingüístics, de vivenda…
– La potenciació de la figura del mediador intercultural.
– La posada en marxa del Pla d’acollida municipal que facilite l’estada i la integració als nouvinguts.
– El foment de la participació dels immigrants en cursos de valencià i castellà per a facilitar la seua integració.

Josep M. Moya, en primer lloc, els va recordar que a l’anterior legislatura el BLOC va crear la regidoria de Cooperació i Integració. Regidoria que el PSOE va eliminar durant esta legislatura i que ha tornat a constituir fa un mesos de cara a les eleccions.

També els va felicitar per la iniciativa de l’Escola Búlgara, que en el seu dia els econacionalistes van ajudar a buscar ubicació. I és que el candidat a l’alcaldia considera que ”si fem les coses bé, la plena integració l’aconseguiran els vostres fills, els qui van a l’escola i estudien en valencià i es relacionen amb altres xiquets i xiquetes valencians” perquè “nosaltres tenim una responsabilitat en la nostra llengua, cultura i costums, i en això ens semblem molt, vosaltres tampoc voleu perdre els vostres orígens”

A més a més, Moya va lamentar que en època de crisi, el tema dels immigrants es preste a manipulació i demagògia, inclús a l’aparició de missatges xenòfobs. I per això, des del BLOC s’ha volgut la incorporació d’una compatriota búlgara en la llista electoral.

Per acabar, Maria Markova, candidata búlgara del BLOC a l’Ajuntament de Gandia, els va expressar la seua intenció “de treballar per ells i per nosaltres sense cap interès particular, si més no, pel bé de tots”. Espera que es diferencie qui parla des del cor i qui des de l’interès.