Els econacionalistes ja crearen este centre fa quatre anys, però el govern l’ha tancat esta legislatura.

El programa electoral del BLOC inclou la seua reobertura i proposa un seguit d’accions concretes per aconseguir una igualtat REAL entre dones i hòmens.

La finalitat de les candidates i els candidats del BLOC-Iniciativa-Verds és la igualtat REAL entre dones i hòmens que “els permeta desenvolupar les seues potencialitats sense l’obstacle dels estereotips”. És per això, que els principis que orientaran les accions del BLOC per a la pròxima legislatura seran els de: Transversalitat de la igualtat entre sexes en totes les activitats, tant públiques com privades, integració des de les diverses àrees municipals, participació i cooperació de tots els membres i prevenció per impedir la discriminació.

Prenent com a fonament el principis enunciats, el BLOC-Iniciativa-Verds proposa que:

– Des de l’Ajuntament s’impulsarà la cooperació amb entitats i institucions privades, la creació oficial del títol professional d’agents d’igualtat i l’aparició d’esta figura dins l’Ajuntament, l’ús no sexista del llenguatge en els documents administratius, la incorporació de les dones al mercat laboral, per la qual cosa s’instituirà un premi de reconeixement a les empreses conciliadores i a aquelles que planifiquen polítiques d’igualtat.

– Es desenvoluparan iniciatives educatives i culturals que afavorisquen la igualtat d’oportunitats, es realitzaran campanyes que contribuïsquen a la millora de la salut de les dones, s’afavorirà la inclusió social de dones en situació de vulnerabilitat, a més, es crearan polítiques actives per eradicar la violència contra les dones i es tornarà a crear el Centre de les dones.

– Des del punt de vista de la societat, s’encoratjarà a denunciar les campanyes publicitàries sexistes i es potenciarà un Observatori dels mitjans de comunicació. S’incentivarà perquè les responsabilitats laborals i familiars acaben sent compartides per dones i hòmens, i es promocionarà la integració de les dones en la vida social.

Per al BLOC, l’èxit d’un Pla de polítiques d’igualtat municipal a Gandia estarà garantit “si s’impliquen totes les àrees municipals, la resta d’administracions públiques, les associacions de dones de Gandia i de la comarca, les institucions privades i la ciutadania.” De manera que la Regidoria de la Dona coordinarà i gestionarà estes polítiques municipals.

Així mateix, el BLOC-Iniciativa-Verds, Coalició Compromís pretén donar el suport necessari en l’aplicació de les polítiques d’igualtat de gènere que les entitats, abans citades, vulguen iniciar al seu si o en l’espai de la seua acció.