“Les declaracions del portaveu municipal, Sr. Víctor Soler, intentant justificar este tipus de pràctiques aberrants són totalment injustificables”.

El Grup Municipal del BLOC-Verds Compromís a l’Ajuntament de Gandia, davant la informació publicada en diversos mitjans de comunicació sobre l’existència d’un informe contractat pel Consorci de Residus de l’Àrea de Gestió 2 en què es demostra que el fem produït a la ciutat de Gandia estaria traslladant-se i abocant-se directament, sense cap tipus de selecció prèvia, en una població de la Regió de Múrcia, situada a 236 km. de la nostra ciutat, vol fer públiques les consideracions següents:

1.- El nostre grup municipal considera que este fet és d’una gravetat extremada i ha de ser qualificat, sense por a ser exagerats, d’atemptat mediambiental.

2.- Ens sembla totalment inadmissible que, ben entrat el segle XXI, l’Ajuntament, governat pel Partit Popular, estiga realitzant pràctiques d’agressió al medi ambient com les denunciades pròpies d’una població ubicada en el tercer món.

3.- El Grup Municipal del BLOC-Verds Compromís exigix a l’Ajuntament de Gandia que acabe immediatament amb els abocaments de fem sense valorització prèvia i en espais que no compten amb les autoritzacions mediambientals exigides per la llei.

4.- El Grup Parlamentari Compromís a les Corts Valencianes instarà el govern de la Generalitat a impedir que estes pràctiques depredadores del medi ambient continuen produint-se.

5.- Les declaracions del portaveu municipal, Sr. Víctor Soler, intentant justificar este tipus de pràctiques aberrants són totalment injustificables.

El nostre grup municipal, a pesar de l’opacitat practicada pel Partit Popular en esta qüestió, comença a observar que els enfrontaments de l’alcalde amb el Consorci de Residus, que nosaltres sempre hem considerat que són fruit de les lluites de poder internes del Partit Popular, l’únic que comportaran és que el fem de Gandia siga abocat, sense cap tipus de control, en qualsevol forat de qualsevol terme municipal i que, a més, acabarem pagant al Consorci allò que l’alcalde sempre ha negat que pagaríem.

Esta afirmació última es demostra amb la publicació en el BOP del dia 16 de novembre de l’aprovació del Padró Fiscal de la Taxa de transferència, transport, valorització i eliminació de residus urbans corresponent al segon semestre de l’exercici 2012 del Consorci de l’Àrea de Gestió 2 i amb el fet que el Sr. Víctor Soler estiga negociant amb el Consorci les quantitats que Gandia haurà de pagar durant el segon semestre d’enguany per l’amortització de les inversions realitzades per l’ens.