Els nacionalistes han mostrat el seu compromís de treballar conjuntament perquè l’esperada infraestructura siga una realitat el 2010. Animen la ciutadania de la Marina Alta i la Safor a participar a la concentració convocada a Dénia el pròxim dia 30 de gener.

El BLOC felicitarà enguany les festes i l’any nou des d’una vessant reivindicativa i unitària. Així, els col·lectius de Dénia, Oliva i Gandia recordaran a les seues targetes de Nadal la necessària connexió ferroviària de les tres ciutats. La presentació ha tingut lloc aquest matí a Dénia amb la presència dels regidors de la capital de la Marina Alta, Pau Reig i Pepa Ribes, el portaveu d’Oliva, David Gonzàlez i els edils de Gandia, Josep Miquel Moya i Facund Puig, a més de la nova secretària local, Lorena Milvaques.

Per Pau Reig aquesta iniciativa conjunta vol representar “el compromís del BLOC de treballar conjuntament perquè el tren Gandia-Oliva-Dénia siga una realitat l’any vinent i no es quede als calaixos com ja va passar el 1995 o el 2000. I és que tenim cada vegada més por que aquesta reivindicació es quede en l’aire”. El portaveu nacionalista ha animat la ciutadania de la Safor i la Marina Alta que es manifeste el pròxim 30 de gener, a les 17.30 hores, a Dénia.

Precisament, per al regidor d’Oliva “ara és el moment de fer pressió perquè a Madrid i a València ens escolten: volem que el tren siga una realitat el 2010, no volem més protocols a llarg termini”. Gonzàlez ha mostrat la seua preocupació després que a algunes filtracions aparegudes als mitjans de comunicació “es parle d’una connexió ferroviària d’alta velocitat València-Alacant entre 2025-2030 i no diuen res del tren Gandia-Oliva-Dénia”.

“La vertadera Grossa de Nadal per al País Valencià seria l’anunci immediat de la construcció del tren, però si la ciutadania vol participar al sorteig s’enganya comprant les paperetes del PP i del PSOE, els quals tenen una concepció radial de les infraestructures de l’Estat. Primer Madrid i després els voltants”. El portaveu de Gandia ha recordat que PP i PSOE només reivindiquen el tren des de l’oposició. Josep Miquel Moya ha anunciat que, un any més, “des de la Safor tornarem a demanar els Reis d’Orient que envien Carbó a Zapatero i Camps”.