Laura Morant, secretària Local del BLOC JOVE Gandia. Article publicat al setmanari “7 1/2 Noticias” el 10-09-2010.

Ser del BLOC no és fàcil. Si no que li ho pregunten a Josep i a Facund. Ells dos, funcionaris, han deixat temporalment el seu ofici per estar dirigint un projecte en una societat cada vegada menys crítica i objectiva.

Ells, que ja tenien un sou, que no els havia fet falta entrar en la vida política per guanyar diners. És el nostre mèrit, i el d’ells. Pobrets aquells regidors que, una vegada apartats dels seus càrrecs polítics, no saben a quines tasques dedicar-se, perquè no saben fer res més que guanyar diners de la causa política, una causa més o menys correcta segons el punt de vista de cadascú, però causa política al cap i a la fi.És la diferència entre la política per convicció i la política per economia. La convicció, que et fa mantindre’t de peu en un món on discrepar dels “poders establerts” és tota una aventura de problemes i retrets. Sembla que, quan una persona és crítica, està equivocada. Quan u trau a la llum certes veritats (com per exemple la pujada encoberta del rebut de l’aigua, o la recol·locació injusta de persones sense cap tipus de qualificació professional a l’Ajuntament de Gandia, les poques polítiques de foment de l’ocupació per frenar l’atur o la situació d’endeutament de la mateixa ciutat de Gandia, per anomenar uns quants exemples…) diuen que no està molt ben acabat i somia fantasies que no són realitat. Creieu que és millor callar?
I jo em pregunte, tants anys d’anar a l’escola, on ens ensenyen a ser crítics i a aportar els nostres coneixements per resoldre situacions… perquè m’ha servit? Això, a nivell personal m’ha servit de molt, m’ha ajudat a no creure’m mai al 100 % ni tot allò que escolte als mitjans de comunicació ni totes les coses que acabe llegint al llarg d’un dia. Però i a nivell col·lectiu? Perquè m’ha servit a nivell col·lectiu? Si resulta que sóc crítica, objectiva i realista, jo sóc la rara, l’estranya i, a sobre, tinc un problema de percepció… Estem tornant a temps de les cavernes o què passa? Que els dic als meus alumnes? Els dic que han d’abaixar el cap i estar d’acord amb tot allò que veuen?
Ai, els del BLOC, que cru ho tenen. Si callen perquè callen, si parlen perquè parlen. És just que cadascú opine i expose els seus pensaments. Però allò que és realment democràtic, coherent i moralment correcte és més bé la crítica realista (ja no l’objectiva ni la subjectiva) de les aberracions que vegem en aquest cas al món de la política. I des del BLOC, permeteu-me que us diga, anem a ser crítics sempre que calga amb uns i altres. I serem crítics perquè ens preocupen les persones i volem que sàpiguen tot allò que passa al voltant de la nostra ciutat.

I vostés moltes vegades ens diran negatius, radicals i, el que és pitjor, germans del PP (un insult en tota regla, perquè nosaltres, com vostés, tenim coneguts en tots els costats, i no li devem res a ningú d’ells; tan sols, a uns principis, a unes idees i a la societat per la qual treballem). No anem a callar, torne a dir, una cosa és la política per convicció i l’altra és la política per economia, eixa que deixa els principis ja saben on. I nosaltres, senyors i senyores, som polítics per convicció.