Els econacionalistes es manifesten a les portes, juntament la resta de col·lectius en protesta per les retallades a l’educació i als serveis públics.
Consideren una “provocació” i una “falta de respecte” que el president de la Generalitat “busque la foto” i inaugure any i mig després l’Escola Oficial d’Idiomes de Gandia, mentre abandona i deixa sense recursos els centres educatius i el professorat.

Gandia, 6 de febrer de 2012
Els membres del Grup Municipal del BLOC-Verds: Compromís a l’Ajuntament de Gandia s’han negat a participar en l’acte d’inauguració de l’Escola Oficial d’Idiomes que ha presidit aquest matí el president de la Generalitat i la Consellera d’Educació.
Per contra, els econacionalistes s’han manifestat a les portes de l’EOI, juntament la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic de la Safor-Valldigna, sindicats, treballadors/es de la Mancomunitat, de l’àmbit sanitari, les mares i els pares de les Escoletes Infantils Municipals, i la resta de ciutadania que s’hi han volgut sumar per tal de mostrar la seua indignació front a les retallades que estan patint els serveis públics.
Per a Compromís “és una provocació i una falta de respecte que el President de la Generalitat inaugure un centre educatiu any i mig després d’obrir-se, només per buscar uns minuts de glòria a Canal 9 , però mire cap a un altre costat mentre centenars de col·legis i instituts no tenen recursos, es retalla el sou del professorat o es privatitzen les escoletes públiques infantils de la nostra ciutat. Per això, per coherència política, nosaltres no hem volgut participar del ‘paripé’ mediàtic que ha organitzat el PP aquest matí.”
El portaveu del BLOC-Verds: Compromís, Josep Miquel Moya ha animat la ciutadania a eixir al carrer i participar dels actes que s’hi programen, juntament milers de valencians indignats per unes retallades injustes i anti-socials. “És el major atac de la història; cap altra Comunitat ha realitzat una retallada d’aquest abast, per la qual cosa només ens queda contestar de forma contundent i conjunta a aquesta nova agressió.”