Els econacionalistes rescorden que ho han reivindicat en nombroses ocasions.
Lamenten que Torró abandone el Pactsafor.

Gandia, 16 de febrer de 2012.-
El Grup Municipal del BLOC-Verds: Compromís mostra la seua satisfacció després que l’alcalde de Gandia anunciara ahir la posada en marxa del Consell Econòmic i Social, després de nombroses peticions dels econacionalistes durant els 8 mesos de legislatura.
El portaveu de Compromís, Josep Miquel Moya ha recordat que ja en 2009 van presentar una moció per a la seua constitució però va ser rebutjada pel govern anterior format per PSOE i Plataforma.
Tot i entendre que la urgència ha fet que s’empre el reglament anterior, Moya recorda que amb l’aplicació de la Llei de Gran Ciutat és una obligació legal la redacció d’un Reglament Orgànic nou.
D’altra banda, els econacionalistes lamenten que s’anuncie l’abandonament del Pactsafor en considerar que és un ens pefectament compatible, amb caràcter comarcal, amb el Consell Econòmic i Social. “Pensem que és una errada, conseqüència de la falta de voluntat i de finançament de la Generalitat Valenciana que està deixant morir tots els pactes comarcals per l’ocupació”.