Els econacionalistes, tot i valorar la iniciativa, consideren que no fomenta l’economia productiva, l’ocupació de llarga durada, no diferencia el tipus d’aturat i a les empreses beneficiàries, així com els sectors amb més dificultat d’inserció laboral.

JOSEP M MOYA: “El Pla d’Ocupació ajudarà -i ja és prou- a que una part de la ciutadania tinga feina, però això no assegura les millors condicions perquè no ataca els problemes estructurals de l’atur a la nostra ciutat i obligarà l’ajuntament a aportar anualment diners per al pla…”

Gandia, 15 de maig de 2012.- El BLOC-Verds: Compromís ha posat com a exemple d’algunes de les mancances estructurals del pla la falta de sòl industrial a Gandia. “Teníem l’oportunitat al sector Santxo Llop, però amb la construcció de l’hospital i la reconversió en sòl comercial serà impossible que s’hi instal·le indústria…”.

Per als econacionalistes el pla d’ocupació es pot perfeccionar molt més amb la introducció de més estímulos a l’auto-ocupació, com ara línies de micro-crèdits per a les noves empreses o el foment d’altres fórmules de treball com les cooperatives, etc…

El portaveu, Josep Miquel Moya també considera necessari perfilar millor quines empreses van a beneficiar-se de l’exempció d’impostos, ja que “no és el mateix  multinacionals, que ja de per sí contracten molta gent que d’altres locals o ajudar al sector relacionat amb les energies renovables, com aposta de futur…”.

A més, Moya proposa l’ampliació de les ajudes contemplades al sector turístic per a la desestacionalització, els ‘txecs estivals’, a altres tipus de comerços, no només d’hostaleria.

“El pla de foment de l’ocupació ha d’atendre col·lectius amb especials dificultats per a la seua contractació i que necessiten d’actuacions urgents, perquè no poden dependre de tindre més o menys sort o capacitat de convenciment perquè un empresari els contracte…”.

Compromís per Gandia ha anunciat que es reunirà el pròxim dijous, a partir de les 10 del matí al despatx del grup municipal amb sindicats i patronal per fer-los arribar aquestes i altres propostes que “perfilen detalls i amplien les possibilitats del pla d’ocupació presentat pel govern local”.