Càrrecs públics, militants i simpatitzants de la Coalició Compromís van donar suport ahir diumenge a la crida realitzada pel BLOC JOVE per secundar la jornada de protesta de la campanya “No vull pagar” per a reivindicar el rescat de l’AP-7 al seu pas pel País Valencià. Diputats, regidors i altres càrrecs públics han eixit pels peatges de Benicarló, Sagunt i Oliva.

La Safor-Valldigna, 18 de juny de 2012.- Al peatge d’Oliva va participar el portaveu de Compromís a les CortsValencianes, Enric Morera, acompanyat per un nombrós grup de regidors, alcaldes i militants de pràcticament tota la comarca de la Safor, on també han repartit díptics explicatius de per què Compromís vol que s’allibere l’AP-7 al seu pas pel País Valencià, una reivindicació històrica del valencianisme polític des dels temps de la Unitat del Poble Valencià.

Segons ha declarat Morera, “és urgent que recuperem i alliberem els peatges de l’AP-7 perquè els valencians i valencianes ja hem pagat prou esta infraestructura i el PP ha allargat el termini del peatge i per això hem dit hui que ja n’hi ha prou”.

Morera ha recordat que des de Compromís, la legislatura passada es va presentar una proposició de llei per a rescatar l’AP-7, que va estar rebutjada pel Consell. Esta proposta legislativa s’ha tornat a presentar en l’actual legislatura sense saber encara res de la iniciativa. A més, des de la coalició valencianista, progressista i ecologista ha presentat propostes perquè no es renove la concessió i el diputat de la formació al Congrés, Joan Baldoví, va presentar esmenes als pressupostos generals de l’estat per a que es constituïra el fons de rescat amb els diners que emprarà el govern de Rajoy per a rescatar les deficitàries autopistes radials de Madrid, com d’altres indrets de l’estat.