Denuncien que el govern pretén desvincular-se ara, quan ell és l’únic responsable de no abandonar el Consorci de Residus i aplicar la taxa “il.legal” des de 2013, perquè està controlat pel Partit Popular.

Gandia, 05 de març de 2014.-

Per al Grup Municipal de Compromís a l’Ajuntament de Gandia les declaracions del primer Tinent d’Alcalde, Víctor Soler, alegrant-se que la justícia declare il.legal el primer cobrament del rebut de la taxa del Consorci de Residus, demostraria un actitud “hipòcrita”, ja que és el seu govern l’únic responsable que Gandia forme part de l’esmentat ens i aplique la taxa, que ara critica, des des 2013, és a dir, amb posterioritat. “El PP no ha s’ha atrevit a abondonar el consorci, tal i com hem reclamat en reiterades ocasions el grup de Compromís, per por a enfrontar-se als seu propi partit que presideix l’ens i el controla majoritàriament”.

Però la regidora, Lorena Milvaques, ha anat és enllà i ha insistit també que la informació que s’està facilitant a la ciutadania és completament falsa pel que fa a la part del rebut que gira directament l’Ajuntament de Gandia, la taxa municipal per la recollida. Segons el govern de Torró, el govern l’hauria rebaixada de 77 a 54 euros. Per a Compromís, aquesta informació és totalment falsa. “El govern menteix comparant el rebut actual amb l’anterior que incorporava la recollida i el tractament, serveis que ara cobra el COR. Així, la taxa municipal real ha augmentat un 40 %. La prova és que altres ajuntaments estan girant rebuts de 28 euros pel mateix concepte”.

Per tant, el veïnat de Gandia ha de pagar una quantitat global de 105,43 euros pel fem (taxa municipal + COR), un 37% més que en exercicis anteriors. Una “autèntica barbaritat” i de la qual Compromís ha responsabilitzat directament el govern d’Arturo Torró.