Feliciten la decisió “valenta” de la Federació de Falles de no participar en el “paripé sectari i partidista” en què el PP ha convertit l’acte institucional de commemoració del 9 d’Octubre.

FACUND PUIG: “La solitud del PP al Ple d’ahir es deu a la prepotència i ‘xuleria’ amb la qual gestiona la seua majoria absoluta”.

Compromís per Gandia ha exigit hui al govern local del PP major respecte cap a la independència de les associacions i col.lectius de la nostra ciutat. El col.lectiu ha felicitat la decisió col·legiada i valenta de la Federació de Falles de no assistir ahir a l’acte institucional programat per commemorar el 9 d’Octubre: “Estem units en la defensa d’allò que és assumit per tots. I per això sorprén que hui en dia els nostres representants no se n’adonen que el dia més important de l’any per als valencians ens hem de presentar units, cadascun amb la seua forma de pensar però tots junts, i reivindicar allò que és nostre i ens identifica. Que paga la pena parlar les vegades que faça falta per sumar i no restar, per consensuar-ho tot, per sentir la veu de totes i tots” (Comunicat de la Federació de Falles: http://www.fallesdegandia.org/noticia-sencera?entryId=10818)

Compromís tampoc va assistir en protesta per l’actitud “dictatorial i sectària del PP”, el qual es va negar a consensuar amb la resta de representants de la ciutadania el manifest institucional. Compromís proposava consensuar una declaració de mínims, pactada en junta de portaveus i la possibilitat que cada grup polític expressara el seu punt de vista, com a mostra de la pluralitat social.

“La sensatesa que transmet la nota de premsa de la Federació de Falles de Gandia contrasta de manera crua i nítida amb el sectarisme cerril i oportunista de PP local, el qual continua vomitant anticatalanisme per recuperar uns votants que els han abandonat a causa de la gestió nefasta i corrupta d’este país. Enfront de la divisió que pretén la dreta reaccionària que ens governa, ha d’enfortir-se la unitat d’acció de les forces progressistes per fer-los fora, d’una vegada per totes, de les nostres institucions”.