– Els premis anuals se celebraran el 18 de novembre, a les 20.15 h, a l’Hotel RH Bayren,  en el marc de la ‘Nit Fusteriana’. La històrica companyia Pluja Teatre amenitzarà la vetllada que comptarà també amb les actuacions de Roda i Volta, la Muixeranga de la Safor, el Rebrot, la batukada del Tio de la Porra i moltes sorpreses més.

– Reconeixen a persones i col·lectius que treballen per assolir la normalització lingüística. A més, aquesta vetllada, organitzada per la Coordinadora de la Safor-Valldigna pel Valencià, Escola Valenciana i l’Ajuntament de Gandia, és el context en el qual es presenta la imatge i el lema que acompanyarà les Trobades 2018.

– El dijous 9 de novembre Escola Valenciana revelarà a les xarxes socials l’entitat guardonada amb el Premi a l’Ús Social del Valencià.

– Compra d’entrades: escolavalenciana.org (XVa Nit d’Escola Valenciana)

La regidora de Polítiques Educatives, Laura Morant, el president de l’entitat Escola Valenciana, Vicent Moreno i la representant de la Coordinadora pel Valencià de la Safor-Valldigna, Pilar Gregori, han presentat aquest matí en roda de premsa la XVa Nit d’Escola Valenciana, que tindrà lloc el proper dissabte 18 de novembre a les 20’15 hores a l’Hotel RH Bayren de Gandia.

Aquesta vetllada és el context en el qual es lliuraran els tres premis que l’entitat cívica atorga amb caràcter anual. La quinzena edició porta per títol ‘La Nit Fusteriana’ en homenatge a un dels referents de la cultura: Joan Fuster. A més, la gala representa el punt de partida de les Trobades d’Escoles en Valencià 2018, atès que Escola Valenciana revelarà la imatge i el lema que agermana totes les festes per la llengua que es desenvoluparan al llarg del País Valencià.

“La Nit és una gala molt especial per a nosaltres. Lliurem els premis d’Escola Valenciana a persones i entitats que dibuixen un País Valencià en colors vius i asseguren la continuïtat de la nostra llengua gràcies a les seues aportacions en el món de la cultura, l’educació, la ciència, la comunicació…». A més, el portaveu d’Escola Valenciana ha declarat: «Volem fer valdre la tasca d’aquestes persones que dia rere dia posen la seua llavor per dotar de vitalitat el valencià i compartir el coneixement de la nostra cultura i de la nostra història”, ha assegurat Moreno.

Per la seua banda, Morant ha convidat la ciutadania a gaudir d’aquesta gala dels premis d’Escola Valenciana i ha insistit en “la importància de reconèixer les persones i entitats que treballen en la defensa de la nostra llengua, en la seua normalització”.

La Nit Fusteriana

En aquesta celebració, Escola Valenciana atorgarà tres guardons de diferent naturalesa per reconèixer el treball de personalitats i associacions que dia rere dia contribueixen a la millora de la salut de la llengua i fomenten l’ús social del valencià en tots els àmbits.

Així, Escola Valenciana premia amb els guardons “Intentant la llibertat”, dissenyats per l’escultor Andreu Alfaro. El Premi Josep Vicent Garcia a la Trajectòria Individual, és un reconeixement a persones que treballen pel valencià en l’àmbit educatiu; l’Ús Social del Valencià, el guardó dedicat a col·lectius que basteixen la conservació i difusió del valencià, i el Guardó Extraordinari, que s’atorga a institucions o personalitats valencianes amb un estret vincle amb la cultura.

Gregori, ha agraït l’esforç i la implicació de l’Ajuntament de Gandia en l’organització de la XVa Nit d’Escola Valenciana: “Voldria remarcar el compromís de l’Administració local des del primer moment. Estem contents d’haver pogut comptar amb el seu suport per celebrar la Nit a Gandia.”

D’altra banda, la representant de la Coordinadora pel Valencià de la Safor-Valldigna ha fet referència al desenvolupament de l’acte: “La històrica companyia Pluja Teatre amenitzarà la vetllada i comptarà amb les actuacions de Roda i Volta, la Muixeranga de la Safor, el Rebrot, la batukada del Tio de la Porra i moltes sorpreses més. El lliurament de premis començarà a les 20’15 hores a l‘Hotel RH Bayren i, més tard, es desenvoluparà el sopar en el mateix saló de l’hotel. L’aforament és limitat, per la qual cosa, convé reservar amb antelació. Les reserves del sopar es podran fer fins al 12 de novembre a les 13 h fent clic en la web: escolavalenciana.org (XVa Nit d’Escola Valenciana)

Guardonats

El dijous 9 de novembre Escola Valenciana revelarà a les xarxes socials l’entitat guardonada amb el Premi a l’Ús Social del Valencià en l’actual edició de la Nit. La resta de premiats es farà pública al llarg de la setmana següent.