– L’àrea de Gestió Responsable del Territori es suma, una vegada més, a l’acció de voluntariat ambiental més gran del territori valencià, organitzada per la Fundació Limne. A la nostra ciutat es realitzarà al riu Serpis el 22 d’abril, a les 10 h, al punt de trobada del Casal Jove de l’Alqueria Laborde.

– L’activitat, oberta a la participació de tota la ciutadania, té un marcat caràcter lúdic i didàctic, ja que, a més de pretendre millorar els espais fluvials on s’actuarà, es farà incís en els mitjans que hi ha hui dia per gestionar els residus.

La Regidoria de Gestió del Territori de l’Ajuntament de Gandia, que dirigeix Xavier Ròdenas, es suma una vegada més a la macro neteja de residus ‘Mans al Riu’ que, des de l’any 2010, organitza de manera regular la Fundació Limne amb l’objectiu de fomentar la participació ciutadana en la conservació i millora dels nostres rius. Durant la darrera edició de la jornada van participar 22 municipis i 620 voluntaris, que van retirar gairebé 8 tones de residus dels trams de riu on s’actuà.

Enguany el ‘Mans al Riu’ de la Fundació Limne aconseguix un nou record d’afiliació, sumant la participació dels municipis d’Albaida, Alborache, Alcoi, Alfarb, Algemesí, Almassora, Altea, Alzira, Benaguasil, Beniarbeig, Borriana, Canals, Catadau, Cocentaina, Cullera, Gandia, Gestalgar, La Vila Joiosa, L’Alcudia, L’Alqueria d’Asnar, L’Eliana, La Pobla Llarga, Llombai, Manises, Morella, Muro d’Alcoi, Ondara, Onil, Ontinyent, Paterna, Quart de Poblet, Sueca, Torreblanca, Torrent, Vallada i Vilallonga, que uniran esforços per netejar de residus els seus rius amb el suport de la ciutadania que vulga implicar-se en la campanya.

Des Limne assenyalen que “enguany es batran rècords de participació ja que, a banda dels municipis tradicionalment compromesos amb la campanya, s’han sumat noves localitats gràcies al patrocini de Global Omnium i el projecte Libera d’Ecoembes”. El suport de projectes de millora dels nostres rius, com el que aporta Gandia, són imprescindibles per “teixir una xarxa col·laborativa entre administracions, entitats conservacionistes i la societat civil”.

“L’activitat, oberta a la participació de tota la ciutadania, té un marcat caràcter lúdic i didàctic, ja que, a més de pretendre millorar els espais fluvials on s’actuarà, es farà incís en els mitjans que hi ha hui dia per gestionar els residus”, ha explicat Ródenas.

Totes les persones que desitgen sumar-se a l’activitat, compromesa i solidària amb el medi ambient, hauran d’anar el 22 d’abril, a les 10 hores, a punt de trobada el Consell dels Joves en l’Alqueria Laborde, av. Del Grau, 62, des d’on s’accedirà al punt d’actuació . L’organització, amb ànim de proveir tot el material necessari, prega inscripció prèvia escrivint a [email protected] o cridant al 635475706.