– La reacció no s’ha fet esperar i des de l’Ajuntament s’ha condemnat l’agressió i s’han posat en contacte amb l’autor del mural, Flug, inaugurat encara no fa un mes amb motiu de la Gandia Pride, Orgull 2018.

– Lorena Milvaques: “Love is Love, és un missatge d’amor i tolerància front actituds com aquesta que, tot i la tristor, ens encoratgen encara més a continuar treballant per una societat que se senta orgullosa de la seua diversitat. “L’amor conquistarà l’odi””.

– El treball artístic s’emmarca dins el projecte d’art urbà Serpis Urban Art Project i es pot visitar al mur lateral de l’antiga Guarderia Wilson, entre els aparcaments del Gregori Maians i l’ermita de les Ànimes. Representa a dues amigues que, sense ser parella, van decidir besar-se de forma espontània i valenta al pas d’una manifestació homòfoba a París.

L’Ajuntament de Gandia ja s’ha posat en contacte amb l’autor del mural de la Diversitat Lgtbi, l’artista Fluq, que les darreres hores ha estat víctima d’un atac vandàlic lgibifòbic i han acordat la reposició dels danys generats.

Es tracta d’una pintura mural d’art urbà inaugurada el 6 de juny passat en commemoració de la Gandia Pride, Orgull Gandia 2018. Està situada en un mur lateral de l’antiga Guarderia Wilson, cedit pels seus propietaris per a l’actuació.

“És una de les novetats de la programació de l’Orgull Gandia, celebrada recentment. No volíem deixar passar l’oportunitat de plasmar de formar permanent, a través de l’art, la reivindicació del dret i la llibertat d’amar. Estem orgullosos de ser una ciutat diversa, però també dels nostres artistes. Per això, tot i la tristor i el rebuig cap a la intolerància, en encoratgem encara més a continuar treballant per acabar amb totes les formes d’expressió de la lgtbifòbia a la nostra societat. Només “L’amor conquistarà l’odi””, ha assegurat la vicealcaldessa i regidora d’Igualtat, Diversitat i Polítiques Inclusives, Lorena Milvaques.

L’obra es titola “Love is Love”, i el seu autor, Flug, va explicar que “representa a dues amigues que, sense ser parella, van decidir besar-se de forma espontània i valenta al pas d’una manifestació homòfoba a París”.

Aquesta és la setena actuació del projecte conjunt de les regidories de Gestió Responsable del Territori i Responsabilitat Social, Gandia Serpis Urban Project.