– Xavi Ródenas: “Gandia és una ciutat amb un terme gran, i un patrimoni arqueològic, agrícola i històric rellevant. És un treball immens que necessita d’un departament de Patrimoni i Arqueologia més fort”.

– A hores d’ara està finalitzant el procés de provisió de places, consensuat amb els representants sindicals. De les 26 persones aspirants, 6 han passat a la fase d’acreditació de mèrits.

– La borsa donarà estabilitat, generarà llocs de treball, incorporant nous talents a l’administració local i reforçarà el servei en una ciutat amb un patrimoni històric important.

Després de dos mesos, a hores d’ara està a punt de finalitzar el procés de provisió de places d’arqueologia a través de la creació de la primera borsa d’aquestes característiques a l’Ajuntament de Gandia. Ho han anunciat aquest matí els regidors d’Administració i Gestió Responsable del Territori, José Manuel Prieto i Xavi Ródenas, respectivament. Dels 26 aspirants, finalment sis arqueòlegs han superat les diferents proves eliminatòries i es troben en la fase d’acreditació de mèrits, amb la qual cosa la previsió és que cap a febrer la borsa estiga constituïda.

Xavi Ródenas ha agraït el treball del departament de Recursos Humans i la voluntat negociadora dels sindicats. “La notícia és important, perquè era una demanda social la necessitat de reforçar el servei. Gandia és una ciutat amb un terme gran, i un patrimoni arqueològic, agrícola i històric rellevant. És un treball immens que necessita d’un departament de Patrimoni i Arqueologia més fort”, ha manifestat Ródenas, qui ha anunciat que a més de la cobertura de la plaça d’arqueòleg municipal es treballa en altres programes d’execució que necessitaran recórrer a la borsa que es crearà en breu.

“Després de molt de temps de treball, el nou govern ha aconseguit donar estabilitat al servei, crear noves oportunitats de treball i incorporar nous talents a l’administració local. A partir d’ara, en funció de les necessitats s’aniran proveint de places”, ha assegurat Prieto.

La borsa, consensuada amb els representants sindicals, es crea després de la jubilació de l’únic arqueòleg municipal que ha tingut l’Ajuntament, Joan Cardona, a qui han agraït l’esforç i la dedicació durant dècades. Un treball dur que ha hagut de desenvolupar en solitari, amb suports externs puntuals.

“Aquesta és la legislatura de més processos selectius d’aquestes característiques de l’etapa democràtica. Perquè tenim vocació de fer bé les coses i perquè estan jubilant-se tota una generació de funcionaris que accediren a les seues places a partir de la transició”.