Els salons de Foment AIC de Gandia van acollir anit la presentació oficial de la primera edició de la Cursa de les Empreses de la Safor, que organitza el Club Ateltisme Safor Teika i la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES). En nom de l’Ajuntament de Gandia hi van participar la regidora d’Esports, Lydia Morant i l’edil de Polítiques Econòmiques, Comerç, Indústria i Innovació, Ferran Martínez, a més d’altres membres corporatius.

A l’acte, també hi van estar convidats el President de la Mancomunitat de Municipis de la Safor, Salvador Femenía, Lidia Balada, com a gestora esportiva en representació del Club d’Atletisme Safor Teika, el President de FAES, Miguel Todolí, el Director d’ESIC Comunitat Valenciana, Agustín Carrilero, els representants d’associacions, entitats i federacions empresarials, esportives i socials, i alcaldes i regidors de la Safor-Valldigna.

La prova tindrà lloc el pròxim 6 d’octubre a partir de les 9.30 hores. Constarà de 6 quilòmetres que recorrerà el Centre Històric i el barri de Corea amb eixida i arribada a la plaça del Jardinet i contempla diferents modalitats. S’hi espera  prop de 1.000 participants, que poden fer-ho de manera individual i per equips amb 2, 3 o 4 integrants en categoria femenina, masculina o mixta. Fins a demà dijous 26 de setembre estan obertes les inscripcions amb un preu de 6 €. I des d’aquest dia fins al 2 d’octubre el preu serà de 8 € per persona.

“La iniciativa que es presenta reuneix les condicions de l’èxit empresarial, en la mesura que es transmet i fomenta valors que reforcen l’anomenada cultura de l’empresa: competitivitat, treball i esforç, esperit d’equip, sentit de pertinència… Però al mateix temps, tots estem d’acord en que el que importa, en totes les parcel·les de l’activitat, inclosa l’econòmica, és la persona. Per tant, entenem que la cultura de l’empresa ha de ser també la portadora de valors i principis que reforcen i defensen el paper d’aquesta, com: la responsabilitat social; la sostenibilitat i el respecte mediambiental; la defensa de la igualtat i la conciliació i, en definitiva, la millora de la qualitat de vida. La cursa d’empreses reuneix aquest requisit, ja que l’esport encapçala el rànquing d’hàbits saludables, pilar fonamental de la qualitat de vida. Per tant, ens hem unit a la iniciativa amb el convenciment de que tindrà un camí molt llarg. Esperem i desitgem poder acompanyar-vos en este camí”, va assegurar Ferran Martínez.

Per al seua banda, la regidora d’Esports, ha convidat tota la ciutadania, especialment treballadors i empresaris, a participar en esta innovadora mostra del foment de l’esport en l’àmbit empresarial, en una modalitat esportiva com l’atletisme popular que està tan de moda. Esta sana activitat reforçarà el sentiment d’equip, el bon rotllo i el joc net entre els treballadors de les diverses empreses de la nostra comarca. Esperem que esta prova esportiva, que ara fa els seus primers passos, es consolide en el temps i ajude a crear vincles entre empreses, potenciant les bones relacions dels treballadors i treballadores”, va assegurar

Segons un estudi sobre els hàbits esportius a Espanya, tan sols un 6% del total de practicants d’esport el fan en el seu lloc de treball; el 68% dels espanyols el practica pel seu compte i el 24% formen part d’un club, una associació, organització, federació o similar. Però a més de les empreses, els grans beneficiats de la pràctica esportiva són els mateixos treballadors, que veuen repercutits sobre el seu cos i la seua ment molts beneficis que els ajuden a millorar en qualsevol aspecte del seu quefer diari.