La regidora delegada de Gestió Responsable del Territori, Alícia Izquierdo, acompanyada de la coordinadora, Núria Borrás, ha presentat aquest matí les activitats preparades per a celebrar a Gandia el Dia de l’Arbre, per a la qual han comptat amb la col·laboració del departament de Participació Ciutadana i altres entitats.

“Activitats ambientals relacionades no sols amb la vida dels arbres, sinó també amb el medi ambient on majors i xicotets poden participar activament. És important implicar a tota la societat, de totes les edats”, ha explicat Izquierdo.

Programa

Les activitats comencen amb la visita del famós Botànic Cavanilles a totes les aules de primària dels col·legis públics i concertats de Gandia i Grau de Gandia per promocionar les activitats de la Setmana de l’Arbre. Activitat que es du a terme durant tota la setmana.

Dijous 20 al matí:  Plantació dels arbres que l’alumnat de les escoles participants en el programa  “Arbres a l’aula”, de la Xarxa d’Ecoescoles de Gandia, han estat cuidant durant tot l’any. Aquest any, la plantació tindrà lloc al Parc de l’Alqueria Martorell.  Principalment gestionat per IDEARI.

Dijous 20 – 20 h: Projecció gratuïta, al Teatre Serrano de Gandia, del premiat documental francès titulat MAÑANA, dirigit per Cyril Dion i Mélanie Laurent, sobre la lluita contra el canvi climàtic que incita a canviar el mon i demostra que res es utòpic i que si hi ha esperances per millorar el planeta.

Dissabte 22 – 18 h:   Cinema en Valencià al Teatre del Raval de Gandia. Projecció de la premiada pel·lícula “Neu i els arbres màgics”. Recomanada a partir de 4 anys. Entrada: 4 – 5 €. Duració: 60 min.

Diumenge 23 – 9.30 a 13 h:       Gimcana popular al Parc d’Ausiàs March, amb taller de caràcter ambiental per a gaudir amb els amics i la família i esmorzar amb suc de taronja ecològic.  Al completar les 5 bases hi haurà una recompensa!!

• Plantació sps aromàtiques i fruitals autòctons
  • Tallers reciclatge
  • Jocs infantils

Finalment, Borràs ha agraït la col·laboració d’altres entitats com: