• Al voltant de 400 persones, militants de Més, Iniciativa i els VerdsEquo, partits  que conformen la coalició, estan cridades a votar en aquest procés acordat per l’executiva i l’assemblea local de la coalició, d’acord amb el reglament de Primàries aprovat per a tot el País Valencià pel 98% de l’Assemblea General de Compromís del País Valencià. El més democràtic de totes les formacions que es presentaran a les eleccions municipals.
  • Ivà Bonet, portaveu local: «Ningú de l’anomenada «plataforma» s’ha posat mai en contacte amb l’Executiva local de Compromís per Gandia on estan representants Més, Iniciativa i ElsVerdsEquo. Tampoc han assistit a les darreres assemblees on qualsevol militant hi pot expressar i defensar lliurement aquest o altre posicionament…»

L’executiva de Compromís per Gandia ha animat la militància, prop de 400 persones al col·lectiu local de Gandia a participar del seu procés de primàries per a triar la candidatura local i els seus membres a la llista municipal i que tindran lloc del 8 al 10 de febrer de forma telemàtica. Les votacions presencials seran l’11 de febrer en la mesa que habilitarà la coalició a la seua seu del carrer Tossal. El mateix dia 11, a partir de les 20.00 h, es donaran els resultats de les primàries, que seran proclamats oficialment el 14 de febrer. El procés de primàries local coincideix amb el d’elecció a la llista a les Corts, que es farà de forma simultània a tot el País Valencià.

En aquest sentit, el portaveu de Compromís per Gandia, Ivà Bonet, ha posat en valor «la figura del militant i el seu dret a triar qui són els seus representants, a decidir com fer-ho, i a votar en llibertat. Per això encoratgem la militància a votar i triar les persones que ens representaran els propers anys a l’Ajuntament de Gandia i a les Corts Valencianes».

Pel que fa al comunicat enviat ahir als mitjans per l’anomenada “plataforma”, el portaveu local ha deixat ben clar que «ningú s’ha posat mai en contacte amb l’Executiva local de Compromís per Gandia on estan representants Més, Iniciativa i ElsVerdsEquo. Tampoc han assistit a les darreres assemblees on qualsevol militant pot expressar i defensar lliurement aquest o altre posicionament. Tampoc sabem res de les suposades 600 signatures. El que sí sabem, és que algunes persones han recorregut diversos pobles de la comarca arreplegant signatures sobre un procés que té lloc a Gandia. Més enllà d’això res».

Una vegada més, l’executiva local recorda que el sistema de primàries triat a Gandia forma part del reglament de Primàries aprovat per a tot el País Valencià pel 98% de l’Assemblea General de Compromís del País Valencià, i és el més democràtic de totes les formacions que es presentaran a les eleccions municipals. «Prova d’això, és que al voltant de 400 persones tindran dret a vot i a triar les seues candidates i candidats a l’alcaldia».

«Al 2019 Compromís per Gandia ja no va utilitzar el sistema de primàries obertes pes greus defectes que s’hi van detectar al 2015 amb gent del PP i PSOE votant en la nostra seu».

Per concloure Bonet,  ha animat tots els aspirants «a ser valents i a presentar-se a les primàries i demanar el recotzamemt de la mitiància, exposant tot allò que tinguen a dir i plasmant les alternatives que presenten, treballant pel bé d’un Compromís potent que assegure la continuitat d’un govern valencianista, d’esquerres i ecologista a la ciutat per damunt dels individualismes, tal i com han fet militants representants de Més, Iniciativa i els VerdsEquo (partits que conformen Compromís per Gandia).