El Ple ordinari del mes de juliol celebrat aquest matí ha aprovat amb els vots favorables del Govern local (PSPV-PSOE i Compromís Més Gandia) i PP, i l’abstenció de VOX, l’ús que l’executiu local donarà als 2’5 milions d’euros dels 15 milions del romanent de tresoreria de l’any 2023.

D’aquesta quantitat, 1.050.000 d’euros aniran destinats a afrontar les obres del polígon Sanxo Llop assumint les quotes d’urbanització dels terrenys municipals. Una actuació que permetrà instal·lar empreses de l’àmbit sociosanitari generant un nou motor de creació d’economia i ocupació.

A més, s’utilitzaran 150.000 euros per millorar els tres polígons industrials que té la ciutat. Gràcies a l’Institut Valencià de la Competitivitat Empresarial, el total de la inversió serà de 600.000 euros, ja que es destinaran 200.000 euros a cada zona industrial (150.000 € procedents de l’IVACE i 50.000 del consistori).

En matèria d’educació, es mobilitzaran 200.000 euros per posar en marxa una nova edició del Xec Cultural Escolar i 27.000 euros per dur a terme altres projectes educatius i continuar amb la iniciativa de Patis Oberts que ha tingut una acollida excel·lent.
Sobre l’esport, es mobilitzaran 115.000 euros per promocionar-lo i millorar les instal·lacions esportives del municipi.

D’altra banda, es faran servir 100.000 euros per a adquirir un Centre Social al barri de Venècia que substituïsca el provisional que hi ha actualment i 65.000 euros per reforçar les polítiques d’atenció als diferents col·lectius de la localitat.

Pel que fa a la resta de les actuacions, s’invertiran 130.000 euros en la construcció del pàrquing del nou Palau de Justícia; 125.000 euros al cofinançament de la planta de biomassa a Marxuquera i 35.000 euros a les obres de la zona dels arcs de l’Ajuntament.

Finalment, es duran a terme altres intervencions com la finalització de les obres del carrer Ribera Baixa; l’augment de la dotació econòmica a la UNED; l’organització a Gandia de la Nit dels Premis Ovidi Montllor; el projecte d’investigació d’aqüicultura que iniciaran la Confraria de Pescadors i la Universitat Politècnica; la il·luminació de la muralla i fossat del segle XIII situada al pàrquing del Serpis, i la il·luminació i museïtzació del Morabito de Marxuquera.

Salvador Gregori ha incidit durant la seua intervenció que prop d’un 90% de tots els diners d’aquesta nova mobilització de romanents es destinen al capítol d’inversions. “Crec que tots els projectes que s’han finançat valen la pena i, per tant, pense que és una decisió magnífica que el Govern de Gandia estiga fent aquestes microinjeccions de diners destinades a millorar l’economia i el benestar dels ciutadans“.

Després del plenari, l’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto ha mostrat la seua satisfacció per l’acord plenari que permetrà destinar aquests 2,5 milions d’euros dels romanents de tresoreria a diverses accions. “Amb aquesta modificació els diners de la ciutadania tornen per desenvolupar iniciatives que cobriran les necessitats de la ciutadania i reactivaran els sectors privats alhora que donem ajuda als col·lectius socials, esportius i continuem fent de Gandia una ciutat líder en la promoció de la salut i la protecció del medi ambient”.

Per una altra banda, durant el plenari va ser aprovat el nomenament de Juan Miguel Lloret com a Defensor de la Ciutadania de Gandia. Lloret està jubilat i ha desenvolupat la seua carrera professional com a mestre. És conegut pel seu caràcter conciliador i solidari. La seua trajectòria vital està estretament relacionada amb col·lectius i entitats de la ciutat, ja que ha participat activament en col·lectius com la Setmana Santa, l’Associació de Belenistes, a més d’entitats esportives com el Club de Futbol Gandia o Gandia Bàsquet, entre d’altres.
Amb anterioritat ja va ocupar el càrrec de Defensor del Ciutadà i actualment és el director del Preventori Infantil de La nostra Senyora de l’Empara de Reial de Gandia.

Finalment, es va aprovar el canvi del règim de celebració de les sessions plenàries que passaran a fer-se durant el tercer divendres de cada mes i es va resoldre que els dies 28 d’abril (Sant Vicent Ferrer) i 6 d’octubre (Sant Francesc de Borja – Fira de Gandia) com a festius locals del 2025.