Alícia Izquierdo ha declarat que durant 2017 se n’han beneficiat 500 persones, tot i que no hi ha un límit i tota la ciutadania pot informar-se dels serveis que ofereix l’Acord Territorial per l’Ocupació i el Desenvolupament Sostenible de la Safor

– Al 2017 la subvenció va ser de 145.000 €. Ho han anunciat aquest matí els signants del pacte que es revalida amb el Servef: l’Ajuntament de Gandia, la Mancomunitat de Municipis de la Safor, els sindicats UGT i CCOO, i la Federació d’Empresaris de la Safor, FAES.

–  Un projecte en matèria d’ocupació per conèixer les tendències i potencialitats del teixit productiu i les necessitats dels recursos humans del territori; així com desenvolupar actuacions innovadores que impulsen el creixement econòmic i la creació d’ocupació en línia amb un model productiu equilibrat, sostenible i amb dosis importants d’innovació a la comarca de La Safor.

L’Alcaldessa de Gandia, Diana Morant, la regidora de Polítiques Econòmiques i Innovació, Alícia Izquierdo, el president de la Mancomunitat de Municipis de la Safor, Tomàs Ferrandis, el vicepresident de la Federació d’Empresaris de la Safor (FAES), Salvador Soler, i els representants comarcals dels sindicats UGT, Raül Roselló i CCOO, Josep A. Carrascosa (no ha pogut estar per problemes d’agenda), han comparegut aquest matí davant els mitjans de comunicació per tal d’anunciar que la Generalitat, a través del Servef, ha revalidat l’Acord Territorial per l’Ocupació i el Desenvolupament Sostenible, signat l’any passat amb aquestes entitats, augmentat considerablement l’ajuda econòmica als 205.000 € (en 2017 va ser de 145.000 €).

Este pacte té un doble objectiu: Per una part, desenvolupar una diagnosi territorial per a conèixer les tendències i potencialitats del teixit productiu i necessitats dels recursos humans (l’estudi va ser encomanat al Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València. Concretament als professors Enric Sigalat i Ricard Calvo i serà presentat en breu). I, per l’altra, desenvolupar actuacions innovadores que impulsen el creixement econòmic i la creació d’ocupació en línia amb un model productiu equilibrat i sostenible. En definitiva, donar un impuls al foment de la contractació a la Safor-Valldigna.

La regidora de Polítiques Econòmiques de l’Ajuntament de Gandia ha anunciat que en breu s’obrirà el termini per a la contractació de 8 persones, professors i personal tècnic, que durant 8 mesos formaran i assessoraran a persones desocupades i emprenedores. I enguany s’intensifica també el suport a xicotetes i mitjanes empreses, amb especial èmfasi a les noves tecnologies. Es mantindran les seus permanents d’Oliva, Tavernes i Gandia (Urbalab). Els Agents de Desenvolupament Locals, ADL, dels diferents municipis estan coordinats i informaran els possibles usuaris dels seus municipis. Durant 2017 se n’han beneficiat 500 persones, tot i que no hi ha un límit i tota la ciutadania pot informar-se dels serveis que ofereix l’Acord Territorial per l’Ocupació i el Desenvolupament Sostenible de la Safor. Més informació: www.lasaforempren.com.

“Es constitueix com la ferramenta que la nostra comarca i els nostres empresaris necessiten per avançar, per estar al capdavant en la dinamització de l’economia i el desenvolupament industrial, comercial i turístic de la comarca. Tots els que estem hui ací estem convençuts que el treball conjunt i la vocació de millorar la nostra societat ens serviran per a resoldre més fàcilment allò que més ens preocupa: el problema de l’atur…”, ha assegurat Morant.

Ferrandis ha agraït l’aposta decidida de la Generalitat per l’ocupació, màxima prioritat de les seues polítiques. “També que Gandia treballe colze a colze amb la Mancomunitat, a pesar de la difícil situació econòmica heretada. Vull felicitar també per la feina tècnica realitzada des de l’Ajuntament de Gandia i destacar la col·laboració del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València”.   Els signats del pacte han expressat el seu interès que s’incorporen al programa les dues universitats públiques valencianes amb seu comarcal (UPV i UV), i els centres de formació professional, entre d’altres.

El representant d’UGT ha celebrat també el suport de la Generalitat i la seua aposta pel diàleg social. “A cada passa que hem fet en l’Acord se’ns ha donat la raó sobre la necessitat de la cooperació dels municipis de la comarca. A partir de la diagnosi hem de tornar a agafar impuls i fer noves propostes… El mercat laboral de la nostra comarca ha de deixar de ser tan volàtil i inestable”.

CCOO ha destacat la importància de la diagnosi, perquè situa la realitat del teixit productiu comarcal, l’ocupació, però també la desocupació. “Els nous nínxols possibles de treball i noves estratègies per a la dinamització del teixit productiu de la Safor. S’emmarca, a més a més, juntament altres estudis, en el mapa del conjunt del País Valencià. Per primera vegada anem a tindre un Pla Estratègic valencià per a futures inversions i fórmules d’innovació i ocupació al nostre territori”.

“Els autònoms i els empresaris mitjans i xicotets tenen la possibilitat de beneficiar-se del pla, que els ajudarà a créixer”, ha recordat el vicepresident de la patronal comarcal.