L’atur a la Safor augmenta a febrer un 4’6%, front a la pujada del 2,7% al País Valencià o el 2% a l’estat.
Coincideixen a reivindicar la posada en marxa “urgent” del Consorci Comarcal per l’Ocupació, el Consell Econòmic i Social de Gandia i el Consell Local de Formació Professional.

El secretari Comarcal de la UGT, Raúl Roselló i el portaveu del BLOC-Verds a l’Ajuntament de Gandia, Josep Miquel Moya han mostrat aquest matí la seua preocupació després de conèixer les dades de l’atur corresponents al mes de febrer. I és que la desocupació ha augmentat un 4,6% respecte al gener. D’aquesta manera el nombre d’aturats es situa en 16.376 persones, el que representa un augment anual del 22 per cent. Però allò més alarmant és que la destrucció de llocs de treballs és a la Safor (4,6%) molt més accelerada que a l’àmbit valencià (2,7%) i estatal (2%). Per sectors, el serveis i les dones (5,79%) s’emporten la pitjor part.

És per aquesta raó, que sindicat i nacionalistes han coincidit a reclamar la posada en funcionament urgent del Consorci Comarcal per l’Ocupació, el Consell Econòmic i Social de Gandia i el Consell Local de Formació Professional. “Ens preocupen moltíssim les dades de l’atur pel que fa als joves (42%) i les dones. Tasmbé que un 25 % de les persones sense treball no tinguen formació o que el 45 per cent dels aturats a Gandia no reben cap tipus de prestació. A més, les dades demostren que a la delicada situació del sector industrial es suma ara el serveis. És a dir, un dels principals motors de la economia local comença a patir la crisi” ha assegurat Moya. Per la seua banda, Roselló creu que és el moment de “reflexionar i reivindicar més polítiques centrades en el territori de la comarca per tal d’activar el teixit productiu. Necessitem polítiques d’estímul, que les administracions central i autonòmica injecten diners per a reactivar l’economia”.

Els econacionalistes han anunciat que Enric Morera, síndic del Grup Parlamentari Compromís presentarà propostes a les Corts Valencianes perquè es creen consells econòmics i socials a totes les ciutats cap de comarca i pactes territorials per l’ocupació a totes les comarques del País Valencià. En aquest sentit han recordat “que Gandia encara no ha aprovat aquests òrgans, com tampoc el Consell Local de Formació Professional que va impulsar el BLOC la darrera legislatura”