Els econacionalistes consideren que, “abans de començar sancionant els usuaris de bicicletes per aparcar els seus vehicles sobre mobiliari urbà”, hauria d’haver un procés d’habilitació de zones d’aparcament per a este tipus de vehicles per tal de facilitar i promoure el seu ús.

El Grup Municipal del Bloc-Verds a l’Ajuntament de Gandia ha tingut notícia de la imposició de sancions a usuaris de bicicletes pel fet d’haver-les aparcat damunt de la vorera, lligades al mobiliari urbà.

És cert que l’Ordenança de Convivència no permet este tipus d’actuació i fins i tot contempla el règim de sancions corresponent. Però també és cert que, actualment és molt difícil trobar a la ciutat espais preparats perquè estos vehicles puguen ser estacionat amb garanties de no ser furtats.

El nostre grup va donar suport a l’esmentada ordenança perquè considera que contempla aspectes que poden resultar molt positius per a la convivència ciutadana, però en el seu procés de redacció ja vam advertir que ací no es tractava d’iniciar immediatament les tasques sancionadores, sinó de propiciar un procés didàctic, començant per donar a conéixer a la ciutadania els drets arreplegats a la nova ordenança i permetent que coneguen perfectament les obligacions que a partir de la seua publicació es contrauen.

D’altra banda, el nostre grup considera que, abans de començar sancionant els usuaris de bicicletes per aparcar els seus vehicles sobre mobiliari urbà, hauria d’haver un procés d’habilitació de zones d’aparcament per a este tipus de vehicles per tal de facilitar i promoure el seu ús.

Amb eixa finalitat, el Grup Municipal del Bloc-Verds a l’Ajuntament de Gandia ha presentat un escrit per registre d’entrada per tal que l’ajuntament inicie el procés d’habilitació d’estes àrees d’aparcament i perquè, fins que estiguen en funcionament, quede en suspens el procés d’imposició de sancions.