D’acord amb l’opinió generalitzada d’associacions relacionades amb la salut i sindicats de sanitaris, per al BLOC l’hospital ha de tindre un ús sociosanitari.

Lorena Milvaques, candidata del BLOC-I-Verds: “volem que aquest edifici siga destinat a atendre els malalts crònics, a l’hospitalització domiciliària, també siga seu d’associacions de malalts i centre de salut de Roís de Corella”.

El BLOC entén que les competències en matèria de sanitat corresponen a la Conselleria de Sanitat, “però no oblidem que l’Ajuntament com a administració més pròxima als ciutadans ha de vetlar perquè el Govern Valencià gestione de manera adequada els serveis sanitaris a Gandia” ha dit la candidata econacionalista.

Per al Grau i la platja, Coalició Compromís demanarà a la Conselleria que el centre de Salut del Grau tinga atenció continuada durant les 24 hores i la construcció d’un consultori mèdic a la platja. A més, crearà una subàrea farmacèutica que permeta l’existència de farmàcies de guàrdia obertes les 24 hores del dia en estos dos barris. Per a la barriada del Raval també demanaran la transformació del consultori mèdic en un centre de salut.

Pel que fa als diferents col·lectius de la ciutat, el BlOC-I-Verds, Coalició Compromís ha inclòs al seu programa electoral els següents punts:

-La construcció, en col·laboració amb la Conselleria de Sanitat, d’un centre destinat a l’atenció de les persones malaltes d’Alzheimer.

-La creació d’una segona residència pública i de centres de dia per a persones majors.

-La continuació de les reivindicacions perquè es millore l’atenció i el suport de la Conselleria de Sa­nitat als malalt de fibromiàlgia, als de Parkinson…

-La col·laboració amb els serveis socials i les associacions de malalts per a crear el voluntariat de la tercera edat, format en una escola taller municipal o en plans de formació específica.

Per últim, Milvaques també vol mostrar el seu compromís amb la ciutadania, “des del BLOC volem també motivar i fer partícip els ciutadans a través de la promoció de la figura de l’infermer educador per a la salut als centres educatius, la realització de campanyes preventives sobre temes de salut, el control des de l’Ajuntament de qualsevol tipus de contaminació i la creació del Consell de Participació Ciutadana en Salut Pública, on s’integraran tots els col·lectius que treballen en temes relacionats amb la salut”.