Després de la total INACTIVITAT que ha tingut a esta legislatura, els econacionalistes creuen que és la manera d’arreplegar totes les idees de la societat. Serà un consell on participaran el sector educatiu, les empreses i els sindicats.

Aquest matí Josep Alandete, candidat a l’Ajuntament de Gandia del BLOC-I-Verds, Compromís ha criticat la inactivació d’este consell. Una comissió necessaria per a potenciar la formació continuada, de millor qualitat, amb valors i que servisca d’impuls als joves.

Així mateix, Alandete ha reiterat que “ningú s’ha de quedar fora del sistema educatiu per falta de mitjans, totes les persones han de tindre accés a l’educació. Des de l’Ajuntament hem de reivindicar la instauració d’un major nombre de programes de qualificació professional inicial, per pal·liar l’abandonament del sistema educatiu de l’alumnat que no ha aconseguit finalitzar l’ESO satisfactòriament”

A més, el candidat econacionalista ha anunciat una sèrie de propostes per una formació digna: el disseny d’una nova planificació de les necessitats formatives de la ciutat, oferint una atenció especial a la formació professional, la millora de la formació del professorat, l’ampliació de l’oferta de la Universitat Popular de Gandia, l’increment de les dotacions de les beques per a estades en països de la UE d’alumnat i de professorat i l’impúls al Programa d’atenció a l’alumnat destinat a treballar des dels centres, encara que amb recursos municipals, amb l’alumnat amb problemes d’aprenentatge i amb les seues famílies.